۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۲۶۲۱۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

صدور حکم اعدام برای شیخ نمر، پایه های رژیم آل سعود را متزلزل تر خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: صدور حکم اعدام آیت الله نمر، حکمی مستبدانه از سوی رژیم آل سعود است که با اعتراضات شدید مسلمانان همراه خواهد بود.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی امروز در جمع خبرنگاران با محکوم کردن صدور حکم اعدام از سوی رژیم آل سعود برای آیت الله نمر، گفت: صدور حکم اعدام آیت الله نمر، حکمی مستبدانه از سوی مقامات عربستانی است که با اعتراضات شدید مسلمانان همراه خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: مقامات عربستانی با صدور حکم اعدام در حق آیت الله نمر باقر النمر اشتباه بزرگی را مرتکب شده اند و صدور این حکم عواقب سنگین و جبران ناپذیری برای آل سعود خواهد داشت.

 

وی اظهار داشت: امت اسلامی در برابر صدور حکم اعدام آیت الله نمر سکوت نخواهند کرد و این حکم ناعادلانه مقامات قضایی عربستان بدون جواب نخواهد ماند و عربستان و مسؤولان آن بدانند که هرگز نمی توانند با صدور چنین حکم های مستبدانه ای در برابر اتحاد ما بیاستند.

 

امام جمعه گلوگاه از آیت الله نمر به عنوان روحانی آزاده ای نام برد که تنها در برابر ظلم ایستاد و خواهان ادای حقوق شیعیان مظلوم و احداث مرقد برای ائمه بقیع بود که این مسأله موجب ناخشنودی و حکم بدون درایت دستگاه قضایی عربستان شد.

 

حجت الاسلام میراحمدی ادامه داد: حکم ظالمانه اعدام این عالم بزرگوار آیت الله نمر زمانی صادر شد که وی خواستار حقوق شیعیان و به رسمیت شناختن آنان و همچنین ایجاد اصلاحاتی در روند و اسلوب تحصیلی در عربستان شده بود.

 

وی گفت: جهان اسلام باید در برابر این حکم ظالمانه و به دور از دوراندیشی قیام کند و سکوت در برابر این حکم به صلاح جامعه اسلامی نیست چرا که با اجرای این حکم، اتحاد جهان اسلام به خطر خواهد افتاد و ریاض باید تبعات و عواقب این حکم را در صورت اجرایش برعهده بگیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که رژیم آل سعود با این اقدام ضد انسانی پایه های حکومت خود را سست تر خواهد کرد، بیان داشت: آل سعود باید در انتظار قیام امت اسلام به ویژه شیعیان در برابر این اقدام خود باشند.

 

امام جمعه گلوگاه بیان داشت: اتحاد و همبستگی و وحدت لازمه جامعه امروز جهانی است و تا مادامی که مسلمانان در قالب ید واحده باشند هیچ آسیب و گزندی آنان را تهدید نخواهد کرد و لذا باید با اتحاد و همبستگی در جهت رشد  اسلام گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با اشاره به تحولات منطقه نیز خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مهم در منطقه بحث تروریست هایی است که متأسفانه دامن عراق و سوریه را گرفته و نگرانی عجیبی در دل های مسلمانان ایجاد کرده و دشمن برای نابودی اسلام و انقلاب نقشه های پنهانی کشیده است.

 

حجت الاسلام میراحمدی گفت: اگر مسلمانان اعم از شیعه و سنی دست به دست هم دهند و با یکدیگر اتحاد و همبستگی داتشه باشند همه مشکلات حل شده و آرامش به منطقه بازخواهد گشت./ 1317/ت302/ب1

ارسال نظرات