۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۲۶۲۴۵
استاد حوزه و دانشگاه:

معنویت و اخلاق حلقه مفقوده جامعه بشریت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که باید خود را با اخلاق و ادب زینت ببخشیم، گفت: معنویت و اخلاق حلقه مفقوده جامعه بشریت بوده که دنیای امروز و دیروز با هم تفاوت دارد.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق حوزه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد با بیان این که سعادت، عزت و سربلندی همه ما در ایمان، اعتقاد و ولایت به امام علی(ع) و آل ایشان است، گفت: باید تلاش کنیم تا رهرو شایسته ای برای این امام بزرگوار فرزندان گرانقدر ایشان باشیم.

 

وی با اشاره به قرآن کریم بیان داشت: خداوند منان در این کتاب نورانی قسم یاد می کند که قسم به دهر و روزگار که همه انسان ها در خسران بوده و دسته ای راه ایمان را در پیش می گیرند که امام صادق(ع) فرمود این افراد در مسیر ولایت امام علی(ع) گام برمی دارند.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که جامعه روحانیت عملاً از دستگاه نبوت و امامت و منتصب به این دستگاه عظیم است، تصریح کرد: تلاش ما باید در این راستا بوده که ادامه دهنده خوبی برای این مسیر نورانی باشیم.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که دعوت به خداوند منان از وظایف پیامبران بوده است، گفت: این بزرگواران کیفیت چگونگی عبادت را به مردم آموختند تا در راستای تقرب به خداوند منان گام بردارند.

 

وی با بیان این که عالی ترین وظیفه این بزرگواران برای اخلاق و تزکیه نفس بوده است، بیان داشت: ما نیز باید تلاش کنیم تا با اخلاق محوری در راستای پیشبرد امور خود موفق باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: جان مایه عزت و سربلندی روحانیت این بوده که حوزه های علمیه را با ادب و اخلاق می شناسند.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که باید خود را با اخلاق و ادب زینت ببخشیم، گفت: اخلاق محوری حلقه مفقوده جامعه بشریت بوده که دنیای امروز و دیروز با هم تفاوت دارد.

 

وی با اشاره به این که جامعه روحانیت باید با اخلاق در راستای پیشبرد امور خود گام بردارد، بیان داشت: اخلاق محوری زمینه ساز سعادت و رستگاری ما می شود که باید به این امر مهم توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان، تصریح کرد: اگر روزی یک نکته اخلاق یاد بگیریم می تواند در زندگی ما تحول عظیم و گرانقدری ایجاد کرده و ما را به تعالی و تکامل برساند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات