۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۲۶۳۳۵
آیت الله حسینی بوشهری:

حوزه‎های علمیه در عصر غیبت جانشین پیامبر و اهل بیت هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‎های علمیه کشور گفت: حوزه‎های علمیه در عصر غیبت جانشین پیامبر و اهل بیت(ع) هستند.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‎های علمیه کشور، شامگاه شنبه، بیست و ششم مهر ماه، در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مدرسه علمیه الغدیر، اظهارداشت: حوزه علمیه مدافع مکتب اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه با بیان این که تاکنون شیعه اهل بیت(ع) تا این اندازه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری قدرتمند نبوده است، ابرازداشت: به برکت انقلاب اسلامی جامعه شیعه از هر زمانی مقتدرتر است.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور با اشاره به شخصیت والای آیت الله موسوی جزایری، گفت: این روحانی عالیقدر همه توان خود را در طبق اخلاص قرار داده است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که نباید از دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) غافل شد، گفت: به همان اندازه که تشیع از نظر کمی و کیفی پیشرفت کرده هجمه‎های تبلیغی دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) نیز افزایش یافته است.

طلبه هایی تربیت کنیم که آگاه به علم روز باشند

وی در ادامه با اشاره به این که باید طلبه هایی تربیت کنیم که آگاه به علم روز باشند، ابرازداشت: حوزههای علمیه در عصر غیبت جانشین پیامبر و اهل بیت(ع) هستند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: کسانی که به تحصیل علوم دینی می‎پردازند از دو دسته تشکیل می‎شوند.

آیت الله حسینی بوشهری دسته نخست را کسانی دانست که با سخن دیگران می‎آیند و با کوچک‎ترین شبهه‎ای از میدان دین خارج می‎شوند، اظهارداشت: دسته دوم کسانی هستند که پای دین داری می‎مانند و از مکتب اهل بیت(ع) دفاع می‎کنند.

وی در پایان طلاب را احیاگر مکتب اهل بیت(ع) دانست و افزود: روحانیان و طلاب هستند که فقه، تفسیر و تاریخ اهل بیت(ع) را تبلیغ می‎کنند./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات