۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۲۶۳۷۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

صدور حکم اعدام برای شیخ نمر عواقب خطرناکی برای آل سعود دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لغو این حکم از سوی دادگاه عربستان سعودی، افزود: صدور این حکم عواقب خطرناکی برای دولت عربستان به همراه خواهد داشت.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی ‏فقیه در گلستان امروز در جمع خبرنگاران با محکومیت شدید صدور حکم اعدام شیخ نمر از سوی دولت عربستان، گفت: صدور این حکم غیر قانونی از سوی رژیم آل سعود به حتم مورد مخالفت علمای اسلام و مسلمانان جهان خواهد بود.

 

وی با تأکید بر لغو این حکم از سوی دادگاه عربستان سعودی، افزود: صدور این حکم عواقب خطرناکی برای دولت عربستان به همراه خواهد داشت.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که به حتم امت اسلام و به ویژه شیعیان در برابر این حکم ضد انسانی دولت عربستان سکوت نخواهند کرد، بیان داشت: شیخ نمر در راستای حمایت از حرکت‏های اسلامی یمن، عراق، سوریه، بحرین و عربستان و مخالفت با تکفیری‏ها موضع گیری کرده بود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز گروه‏های تکفیری با پول نفت سعودی‏ها حمایت می‏شوند، افزود: آمریکا و متحدان غربی وی برا منافع خود، گروه‏های تکفیری را راه انداخته‏ اند و با کسانی که مخالف چنین جریان‏هایی هستند به شدت برخورد می‏کنند.

 

وی با اشاره به وجود اماکن مقدس اسلامی در عربستان، تاکید کرد: آل‏سعود به احترام این اماکن، باید خادم‏الحرمین باشد نه اینکه گروه‏های تکفیری و آدم‏کش را به جان مسلمانان بیندازد.

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حکمی که دستگاه قضایی عربستان‏سعودی برای شیخ نمر صادر کرده، غیرالهی است.

 

آیت‏ الله نورمفیدی افزود: این حکم به طور قطع، ریشه در نفاق دارد و بدون تردید، در پشت پرده صدور چنین حکمی، دستان آغشته به خون انسان‏های بیگناه در سرزمین‏های اسلامی، قرار دارند.

 

وی با بیان این که همه ما وظیفه داریم با چنین حکمی مخالفت کنیم و جمهوری اسلامی ایران هم باید مراتب اعتراض خود را در این زمینه بیان کند، تاکید کرد: آل‏ سعود حق ندارد برای یک روحانی که حرف حق زده، حکم اعدام صادر کند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات