۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۲۶۳۸۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

هزار و 450 هیأت مذهبی در زنجان فعال است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان از فعالیت 1450 هیأت مذهبی فعال در زنجان خبر داد و گفت: متأسفانه از این تعداد تنها 700 هیأت مجوز فعالیت دارند.
حجت الاسلام خدايي

حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به این‌که برخی از هیأت‌های مذهبی بدون داشتن مجوز در استان زنجان فعالیت می کنند، اظهار داشت: در شورای تأمین استان زنجان تصویب شده که باید همه هیأت‌های مذهبی با کسب مجوز فعالیت کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به برخورد جدی با هیأت‌های مذهبی بدون مجوز گفت: امسال با تصمیماتی که گرفته شده، پلیس با هیأت‌های بدون مجوز برخورد می‌کند و این هیأت‌ها تا زمان اخذ مجوز نمی‌توانند دسته‌جات عزاداری راه انداخته و یا فعالیت کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با بیان این‌که 700 هیأت مذهبی با مجوز در زنجان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: از هزار و 450 هیئت مذهبی فعال در استان زنجان، 700 هیأت مجوزدار در شهرستان زنجان فعالیت می‌کنند.

 

حجت الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به چگونگی اخذ مجوز و ثبت رسمی هیأت تصریح کرد: یک هیأت مذهبی باید 30 عضو داشته باشد و از میان این افراد 5 نفر به‌عنوان هیأت امنا انتخاب شده و یک نفر نیز به عنوان مدیر انتخاب می شود.

 

وی در ادامه گفت: عدم سوء پیشینه 5 نفر اعضای هیأت امنا، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و کارت پایان خدمت از جمله مدارکی است که برای اخذ مجوز هیئت باید به اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تحویل داده شود.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این‌که وجود واعظ در هیأت‌های مذهبی ضروری است، تأکید کرد: در هر هیأت مذهبی باید یک روحانی حضور داشته باشد و سخنرانی روحانی در جلسات و برنامه‌های مذهبی ضروری است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به جلوگیری پلیس از فعالیت هیئت های بدون مجوز افزود: در سراسر کشور با هیأت‌های بدون مجوز برخورد شده و از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود، در حالی که سال‌های گذشته هیأت‌های بدون مجوز در استان زنجان فعالیت داشتند، ولی امسال با تصمیمات گرفته شده پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: جمعیت و مخاطب، مسؤول هیأت، مداح و واعظ از جمله رکن‌های اساسی یک هیأت مذهبی هستند که تمامی هیأت‌های مذهبی و عزاداری فعال استان زنجان براساس این ارکان به فعالیت‌های مذهبی می‌پردازند.

 

حجت الاسلام خدایی در پایان با اشاره به قوانین منشور هیأت های عزاداری خاطر نشان کرد: بر اساس این منشور، همه هیأت‌ها باید قبل از ساعت 11 به برنامه‌های خود خاتمه دهند و با گذاشتن وسایل و تجهیزات خود در معابر عمومی سد معبر نکنند. /949/ت302/ب3

ارسال نظرات