۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۲۶۳۸۸
حجت الاسلام عظیمی:

عاشورا تاریخ سیاسی اسلام و تشیع است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی رمز تعالی و تقرب به درگاه الهی را تمسک به سیره اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: عاشورا تاریخ سیاسی اسلام است.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در همایش مداحان و وعاظ تأثیرگذار استان در تبریز اظهار داشت: ملت ایران با تکیه بر باورهای عاشورایی، همواره نقش‌‌ تاریخی خود در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را به خوبی ایفا کرده‌ است.


وی با بیان این‌که عزاداری امام‌حسین (ع) هیچ تفاوتی با عزاداری شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ندارد، خاطرنشان کرد: رمز تعالی و تقرب به درگاه الهی تمسک به سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است، در حقیقت عاشورا تاریخ سیاسی اسلام و تشیع برای یافتن و تفکیک حق از باطل است.


حجت الاسلام عظیمی با بیان این‌که جامعه پیش از واقعه عاشورا با تحریفات اموی و بنی‌عباس، جایگاه حق‌ و‌ باطل را به کلی دگرگون ساخته بود، افزود: اگر امت اسلامی پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، حقیقت واقعه غدیرخم را تکرار نمی کرد، چه بسا چنین انحرافات عمیق در دین خدا و در نتیجه نهضت عاشورا واقع نمی شد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایات گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه اظهار داشت: امروز القاعده، داعش، النصره و ... با نام اسلام و با پرچم دین به جنگ دین اسلام آمده‌اند و با ارائه قرائت‌های مختلف از دین به فکر تفرقه هستند.


وی با بیان این‌که داعشی‌ها همان خوارج صدر اسلام هستند، افزود: رژیم صهیونیستی برای تسلط در خاورمیانه و کشورهای اسلامی همواره به دنبال ایجاد تفرقه بوده و است، غرب در عالم شیعه با بهائیت و در عالم سنی با وهابیت و در عالم یهود با صهیونیسم به فکر ایجاد انحراف و تفرقه است.


حجت الاسلام عظیمی خاطرنشان کرد: اگر دشمنان جرأت و قدرت حمله به ایران را داشتند لحظه‌ای مکث نمی‌کردند آنها از اقتدار شیعه هراسان هستند، امروز تفکر شیعه عامل وحدت جهان اسلام است اما دشمنان که به فکر تخریب و انحطاط ملت‌های مظلوم هستند با این عمل مخالف هستند.


مدیرکل تبلغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان با تشریح انحرافات امت اسلامی پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) خاطر نشان کرد: آنان که با عمل خویش باعث ایجاد تفرق بعد از غدیر شدند و این بی‌شرمی تا حدی پیش رفت که سر فرزند امام علی(ع) را بعد از 50 سال ذبح کردند. آنها دین و ولایت را ذبح کردند و تفرق در بین مسلمانان به وجود آمد.


گفتنی است، همایش مداحان، شاعران و وعاظ تأثیرگذار آذربایجان شرقی به همت شهرداری تبریز و با مشارکت سازمان بسیج مداحان سپاه عاشورا، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون مداحان سپاه عاشورا و کانون مداحان و شعرای آیینی استان برگزار شد./935/پ202/ب3

ارسال نظرات