۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۲۶۴۰۵
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی:

ترویج فرهنگ نماز از وقوع جرائم بسیاری پیشگیری می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی هوایی با بیان این‌که ترویج فرهنگ نماز موجب پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم است، گفت: بر اساس پژوهش علمی و نظر سنجی به عمل آمده، بزهکاری در افراد و جوانانی که نمازخوان هستند و با مبانی اسلام ارتباط دارند بیش از 40 درصد پایین تر از دیگران است.
اجلاس نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدجواد موسوی هوایی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در گردهمایی مدیران کل منطقه شمال غرب کشور در تبریز که با هدف هم‌اندیشی پیرامون بیست و سومین اجلاس سراسری نماز ترتیب یافت، اظهار کرد: باید الگوهای دینی، مذهبی و اخلاقی برای ارایه پیش بینی کنیم.


وی با بیان این‌که الگوسازی برای رسیدن به یک تمدن نوین اسلامی در جامعه ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: تعالی، الگوسازی و ایجاد موج برای نهادینه کردن ابعاد مختلف فرهنگ نماز و مفهوم شناسی تعالی فرهنگ از جمله اهداف برگزاری اجلاس نماز است که امسال در شهر اهواز برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این‌که این اجلاس به دنبال شناسایی موانع و آسیب شناسی فرهنگی در تعالی فرهنگ نماز و مدل سازی برای رسیدن به یک تمدن نوین اسلامی است، گفت: نقش مسجد، ولایت فقیه و ارزش های فردی و اجتماعی با رویکرد نماز از دیگر موضوع های مورد بحث در این اجلاس است.


معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این‌که ترویج فرهنگ نماز موجب پیشگیری از وقوع بسیاری جرائم است، گفت: بر اساس پژوهش علمی و نظر سنجی به عمل آمده در بین 18 هزار نفر از اقشار مختلف جامعه، بزهکاری در افراد و جوانانی که نمازخوان هستند و با مبانی اسلام ارتباط دارند بیش از 40 درصد پایین تر از دیگران است.


وی با اشاره به این‌که بیست و سومین اجلاس نماز با عنوان «نماز و تعالی فرهنگی » با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نماز و نقش آن در زندگی در شش محور دی ماه امسال در اهواز برگزار می شود، افزود: آخرین مهلت ارسال مقالات به اجلاس نماز 30 آبان امسال اعلام شده است.


حجت الاسلام موسوی یادآور شد: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه در تهران خیابان ولی عصر(عج)، خیابان زرتشت غربی، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت پژوهشی و آموزشی، دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی اجلاس نماز ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88896269-021 تماس بگیرند.


همچنین حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خواستار استفاده از نتایج برگزاری اجلاس نماز باید در بخش تبلیغات، پژوهش و ترویج شد و اظهار داشت: باید در جامعه دین در کنار نماز تبلیغ شود و نتایج اجلاس نماز در تالیف کتاب های دانشگاهی و مدارس مورد استفاده قرار گیرد./935/پ202/ب5

ارسال نظرات