۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۲۶۴۱۹

چند خبر کوتاه از اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح های ملی مذهبی در امامزادگان، برگزاری آیین غبارروبی در امامزاده موسی و قادر روستای فهخود اردستان، وقف دو دانگ از یک مغازه در خوانسار و سند دار شدن موقوفات از عناوین مهم اخبار اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان است.
اداره اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیدمحمدهادی روح الامینی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان امروز در محل این اداره گفت: بر اساس دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص اجرای طرح های ملی مذهبی در جوار امامزادگان و اماکن متبرکه، ویژه برنامه های دهه ولایت با شکوه هرچه تمامتر در امامزادگان تحت نظارت اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان برگزار شد.



وی تصریح کرد: برگزاری طرح های ملی مذهبی در جوار امامزادگان موجب قطب فرهنگی نمودن بقاع متبرکه و تشویق جوانان و نوجوانان به منظور حضور در این مکان های مقدس می شود.



رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان ادامه داد: امامزادگانی همچون ابراهیم ردان، شاهزید، مختار چنگان، اسحاق خوراسگان، ابوالعباس، باقر خیادان، محسن وحید و شمس الدین قائمیه از جمله بقاع متبرکی بودند که ویژه برنامه های دهه ولایت با قوت هرچه تمامتر در آنان برگزار شد.



وی افزود: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، قرائت دعای پرفیض ندبه، برگزاری جشن بزرگ عید غدیر، راه اندازی کاروان شادی و گلباران خیابان های منتهی به اماکن متبرکه از جمفله برخی از اقدامات انجام شده در این ایام مبارک بود.

 

 

وقف دو دانگ از یک مغازه در خوانسار

 

 

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت: واقف خیراندیش خوانساری دو دانگ از یک باب مغازه خود را وقف کرد.

 

 

وی تصریح کرد: مهرداد غزاله دو دانگ از ششدانگ مغازه را دربا مساحت بالغ بر 32مترمربع وقف کرد.

 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار ادامه داد: این موقوفه به نیت پدر مرحوم واقف جناب آقای شهاب غزاله وقف شده است و تولیت موقوفه تا زمان حیات با واقف و پس از آن با متولی بعدی خواهد بود.

 

 

تمامی موقوفات سند دار می شوند

 

 

حجت الاسلام سیدحسن فاضلی رییس اداره اوقاف و امور خیریه فلاورجان گفت: با توجه به برنامه ها و اولویت های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص سند دار شدن تمامی موقوفات و رقبات، 10 پرونده موقوفه از شهرستان فلاورجان در سامانه ثبت اسناد کشور ثبت شد.

 

 

وی تصریح کرد: اداره اوقاف شهرستان فلاورجان در راستای وظایف ذاتی خویش نسبت به ثبت نام 10 مورد از موقوفات اقدام نهایی را در سامانه ثبت اسناد کشور انجام داد.

 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ادامه داد: در سال 92 بالغ بر 70 پرونده به منظور اخذ سند در سامانه ثبت اسناد، ثبت نهایی گردید و اجرای این طرح بالغ بر دو ماه به طول انجامید.



حجت الاسلام فاضلی عنوان کرد: امیداست روزی تمامی موقوفات شهرستان دارای سندمالکیت 6 دانگ شود.

 

 

برگزاری آیین غباروبی در امامزاده موسی و قادر روستای فهخود

 

 

حجت الاسلام سیدعلی طباطبایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: آیین غبارروبی و عطرافشانی آستان مقدس امامزادگان موسی و قادر(ع) روستای فهخود با شکوه هرچه تمامتر برگزار شد.

 

 

وی با بیان این که نصب این امامزادگان به امام موسی بن جعفر(ع) باز می گردد، گفت: این بقعه متبرکه در 70 کیلومتری شهرستان اردستان در روستایی خوش آب و هوا به نام فهخود واقع شده است.

 

 

حجت الاسلام طباطبایی خاطر نشان کرد: این مکان دارای موقعیت گردشگری تفریحی است و دارای جذابیت های جغرافیایی بسیاری است.



رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان متذکر شد: این بقعه متبرکه دارای زیربنایی بالغ بر 500 مترمربع بوده و به اخیرا ضریح جدید سرداب متبرک نصب شده است.



وی با بیان این که ساخت ضریح مطهر بالغ بر یک سال به طول انجامید، گفت: این ضریح مطهر در ابعاد 5/1×2 از جنس طلا، نقره و برنج با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال ساخته شده است./939/پ203/ب4

ارسال نظرات