۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۲۶۴۲۵
آیت‌الله شبستری در دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد ارتقا یابد/ توجه به عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که بحث اسلامی ‌شدن دانشگاه‌ها نباید مورد غفلت قرار گیرد، گفت: انتظار داریم توجه به وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه‌های آزاد اسلامی جدی گرفته شود.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان و مدیران سازمان مرکزی اظهار داشت: یکی از مهم ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسعه فضاهای آموزشی و در سطوح عالی بوده است.


وی با بیان این‌که روند تولید علم در کشور پس از پیروزی انقلاب شتاب گرفت
ه است، خاطرنشان کرد: تمامی دانشگاه‌ها در موفقیت‌های علمی کشور سهم دارند، اما  این یک واقعیت است که دانشگاه آزاد 40 درصد بار علمی کشور را عهده دار است و اگر دانشگاه آزاد نبود این همه دانشجو بلاتکلیف بودند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر ارتقای کیفی آموزش در مؤسسات آموزش عالی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد از نظر کمیت بسیار خوب است، البته دانشگاه‌های دیگر هم در سالهای اخیر از لحاظ کمی رشد خوبی داشتند، اما نیاز است که از لحاظ کیفیت آموزش نیز ارتقا یابند.


آیت الله شبستری با بیان این‌که دانشگاه آزاد از نظر علمی و فرهنگی به معنای عام هم پیشرفت خوبی داشته است، تصریح کرد: امیدواریم از لحاظ فرهنگی به معنای خاص یعنی مسأله اسلامی شدن دانشگاه هم پیشرفت مهمی داشته باشد و دانشجویان افزون بر یادگیری مهارت و دریافت مدرک و تخصص، به لحاظ تعهد دینی و انقلابی هم رشد کنند.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که بحث اسلامی ‌شدن دانشگاه‌ها نباید مورد غفلت قرار گیرد، گفت: انتظار داریم توجه به وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه‌های آزاد اسلامی جدی گرفته شود، آینده نظام نیازمند مدیرانی لایق، مؤمن، متخصص و متعهد است که تربیت این نیروهای مخلص بر عهده حوزه و دانشگاه است.


نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی ظرفیت و استعداد فراوانی در زمینه رشد و شکوفایی علمی دارد، ادامه داد: امروز استان آذربایجان شرقی به قطب صنعتی و علمی کشور تبدیل شده است، در زمینه کشاورزی نیز پیشرفت بسیاری داشته ایم، اگر چنانچه در دانشگاه آزاد، زمینه برای ارتباط صنعت و دانشگاه را فراهم کند، به نتایج مهمی حاصل خواهد شد.


وی در پایان خواستار مساعدت برای ادامه تحصیل دانشجویان بی بضاعت اما مستعد در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی شد و گفت: از لحاظ شهریه، توجه به دانشجویان کم بضاعت و بی بضاعت باید در اولویت برنامه های دانشگاه آزاد قرار گیرد.


همچنین میرزاده، رییس دانشگاه آزاد گفت: برنامه دانشگاه در راستای سیاست کلی ابلاغی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری، و سایر اسناد بالادستی، توسعه علمی دانشگاه با کیفیت مطلوب و توسعه شرکت های دانش بنیان برای فارغ التحصیلان است.


وی توسعه تحصیلات تکمیلی را یکی از برنامه های جدی دانشگاه آزاد عنوان کرد و افزود: موتور محرک تولید علم در کشور توسعه تحصیلات تکمیلی است که لازمه تحقق این امر تجهیز واحدها. استخدام هیأت علمی جدید و تکمیل نیرو است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات