۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۲۶۴۲۷

دومین سوگواره تعزیه‌خوانی خراسان جنوبی در سرایان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرایان گفت: دومین سوگواره تعزیه‌خوانی خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان سرایان از هفتم تا نهم آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
آيين تعزيه خواني در مازندران

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسن سهرابی نژاد، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرایان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی ویژه برنامه های ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان با بیان این‌که برگزاری باشکوه مراسم مذهبی یکی از اقدامات مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، اظهار داشت: هر چه فرهنگ دینی و معنویت در جامعه رایج شود، میزان آسیب های اجتماعی کمتر می شود.

 

وی افزود: عزاداری امام حسین(ع) در حال حاضر به یک نهضت جهانی برای دعوت مردم به اسلام دعوت شده و اگر مراسم عزاداری به معنا و نیت واقعی برگزار شود و دارای محتوای کافی باشد، بیشترین اثر فرهنگی را خواهد داشت و نیاز به هزینه های هنگفت در عرصه های فرهنگی نیست.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی سرایان با بیان این‌که دشمن از اثرات فرهنگی عزاداری و جشن های اهل بیت هراسان شده و می خواهد با پرداختن به ظواهر، مردم را از محتوای قیام عاشورا غافل کند، گفت: مداحان و مبلغان مذهبی باید مطالبی را بیان کنند که دارای محتوای مناسب باشد و از پرداختن بیش از حد به ظواهر خودداری کرده و فلسفه قیام عاشورا، اهداف آن و پیام ولایت مداری آن را برای مردم بیان کنند.

 

حجت الاسلام سهرابی نژاد با اشاره به این‌که هر کدام از شهرهای خراسان جنوبی در ماه محرم دارای آیین های عزاداری متفاوتی هستند، گفت: یکی از آیین های مشترک عزاداری در استان های کشور و شهرستان های مختلف تعزیه خوانی است که واقعه کربلا را به صورت عینی برای مردم تبیین می کند.  

 

وی با بیان این‌که همه ساله سوگواره تعزیه با هدف استمرار باورهای آیینی، آداب و رسوم مذهبی و اعتلای هرچه بیشتر آیین تعزیه‌ خوانی برگزار می‌شود، گفت: امسال سوگواره تعزیه خوانی همزمان با دهه نخست ماه محرم به میزبانی شهرستان سرایان برگزار می شود.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرایان با اشاره به ارسال فراخوان این همایش برای گروه های مختلف تعزیه خوانی در سطح استان، گفت: فراخوان برگزاری این همایش به ادارات سطح استان ارسال شده و تا 15 مهرماه سال جاری آثار جمع‌آوری و پس از داوری گروه‌های برتر معرفی و طی سه روز همایش برای عموم مردم اجرا خواهند داشت.

 

حجت الاسلام سهرابی نژاد افزود: موضوع تعزیه‌ها باید در مورد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و متقاضیان شرکت در سوگواره ملزم به ارسال سی‌دی اجرا و یک نسخه از متن تعزیه تا 15 مهرماه به دبیر خانه مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان هستند.

 

وی افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اداره فرهنگ ارشاد سرایان و یا سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان مراجعه  کرده و یا با شماره تلفن 05628228281 تماس بگیرند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی سرایان با بیان این که مراسم اختتامیه این سوگواره هفتم تا نهم آبان‌ماه سال جاری در سرایان با حضور تمام گروه‌های شرکت‌کننده و اساتید کشوری تعزیه از تهران برگزار می‌شود، یادآور شد: تعزیه زبان و رسانه پویایی شیعه برای بیان مظلومیت امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان در صحرای کربلا است./968/پ203/ب3 

ارسال نظرات