۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۲۶۴۵۷
نماینده خبرگان رهبری:

حضور در بازارهای جهانی بدون تولید با کیفیت ممکن نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: مردم در صورتی به استفاده از کالاهای ایرانی گرایش پیدا خواهند کرد که محصولات تولیدی از کیفیت خوبی برخوردار باشند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار مدیران اداره کل استاندارد استان با تأکید بر این‌که استاندارد کالاها و تولیدات داخلی در عرصه‌های مختلف در گرو نظارت درست سازمان استاندارد است، گفت: حضور در بازارهای جهانی بدون ارتقای کیفی تولید داخل ممکن نیست.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که عملکرد صحیح و قانونی استاندارد، کیفیت کالا و تولیدات را افزایش و رضایت مصرف کنندگان را به همراه دارد، افزود: افزایش تولید نباید به قیمت کاهش کیفیت تولید ایرانی تمام شود، چراکه ارتقای کیفی تولید داخل لازمه توسعه صادرات است.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: اگر تولید کننده ایرانی نتواند محصول نهایی خود را با کیفیت قابل قبول و قیمت تمام شده مناسب به بازار عرضه کند، در مقابل کالاهای مشابه خارجی ارزان قیمت و باکیفیت حرفی برای گفتن نخواهد داشت، از این رو سازمان استاندارد وظیفه مهمی در کنترل کیفیت و ارائه نشان کیفی به کالاهای تولید داخل بر عهده دارد.

 

امام جمعه تبریز افزود: اعتبار صادرات کشور به مرغوبیت کالا و محصولات تولیدی و استاندارد آنها بستگی دارد، ضمن این‌که بسته‌بندی مناسب کالا نیز یکی از عوامل مهم در توسعه صادرات غیرنفتی محسوب می شود، در حقیقت مردم در صورتی به استفاده از کالاهای ایرانی گرایش پیدا خواهند کرد که محصولات تولیدی از کیفیت خوبی برخوردار باشند.


وی با تأکید بر این‌که صدور مجوزهای تولید به محصولات فاقد استاندارد احتمال بروز برخی خطرات جبران ناپذیر در جامعه را افزایش می دهد، افزود: دقت بیشتر در بررسی نمونه های تولیدی که استاندارد برای آنها صادر می شود، ضروری بوده و باید بدون تبعیض و طبق قانون در این زمینه عمل شود.


آیت الله مجتهدشبستری تصریح کرد: اهمیت رعایت استاندارد با همکاری رسانه های گروهی باید به مردم و تولید کنندگان بیان شود تا شاهد افزایش کیفیت در تولید کالاهای ایرانی باشیم، حقیقت امر آنست که رونق اقتصادی کشور در گرو حمایت از تولید داخل است، از این رو تولیدکنندگان بایستی شناخت صحیح از بازار داشته باشند و در ارتقای کیفی محصولات خود بکوشند.


همچنین ساسان فرشی، مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی به ارایه گزارشی از فعالیت های این سازمان در استان پرداخت و اظهار داشت: روند نظارت بر تولید محصولات و کالاهای استاندارد در استان، از واگذاری امور غیرحاکمیتی به بخش خصوصی برای ارتقای سطح کیفی محصولات و نظارت بیشتر بر تولید کالاهاست./935/پ203/ب4

ارسال نظرات