۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۲۶۴۸۳
استاد حوزه و دانشگاه:

نزدیک دیدن امر فرج اساسی‌ترین رسالت منتظران ظهور است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در زمان غیبت منتظران وظایف گوناگونی دارند که با عمل به این وظایف بسترهای ظهور را آماده می کنند، گفت: نزدیک دیدن امر فرج یکی از وظایف اساسی منتظران امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است.
امام زمان عليه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مسعود عالی، استاد حوزه و دانشگاه، در برنامه تلویزیونی سمت خدا با بیان این که در روایات و آیات وظایف مختلفی برای منتظران  فرج ذکر شده است، گفت: یکی از مهم ترین وظایف منتظران امام زمان (عج) نزدیک دیدن امر فرج است که در روایات متعددی بر آن تاکید شده است.

 

وی افزود: از امام هادی (ع) روایت شده که وقتی پرچم شما (ائمه که برای شما پرچم تقوا و دین است) در میان شما نبود (زمان غیبت)  از زیر پاهایتان منتظر فرج باشید؛ امام هادی (ع) در معنای این روایت فرموده اند هر گاه که زمان غیبت فرا رسید و امام زمان (عج) وارد پرده غیب شدند در هر زمان و مکانی منتظر فرج باشید زیرا ممکن است در همان جایی که ایستاده اید و هنوز عبور نکرده اید فرج و ظهور موعود اتفاق بیفتد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام باقر (ع) در روایت دیگری در نزدیک دیدن زمان ظهور امام زمان (عج) می فرمایند که وقتی شخصی برای گرفتن قرض و حاجت نزد بردار مؤمنش برود و برادر مؤمنش او را انکار کند آن زمان فرج نزدیک است، ادامه داد: منظور از انکار برادر مؤمن این است که زمانی انسان برای قرض و حاجت به درب خانه آشنا و دوستش می‌رود او مانند همیشه با او برخورد نکرده و روابطش با شخصی قرض گیرنده سرد است و از او روی برمی گرداند آن زمان فرج امام زمان (عج) نزدیک شود.

 

حجت الاسلام عالی با اشاره به این که انسان باید هر صبحگاه و شامگاه منتظر فرج باشد، افزود: بعضی از افراد به این کار خرده می گیرند و می گویند مگر در روایت نیامده که ظهور پنج نشانه حتمی دارد که باید اتفاق بیفتد و در روایت آمده فرج در روز جمعه قرار دارد که باید در پاسخ گفت خداوند وعده ظهور حضرت حجت (ع) را داده ولی هرگز درباره تحقق علائم ظهور  وعده نداده است.

 

وی با بیان این‌که ظهور و فرج ناگهانی است و خداوند می تواند حتی نشانه های حتمی آن را تغییر دهد زیرا خداوند به تغییر و تقدیر تواناست، گفت: فرج امام زمان(عج) مانند قیامت ناگهانی است، ما باید هر لحظه منتظر فرج باشیم و اگر به دلایل مختلف فرج به تعویق افتاد و صدها سال طول کشید باید استقامت کنیم و ایمان و معرفت خود را از دست ندهیم و منتظر فرج باشیم و از رحمت خداوند ناامید نشویم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که منتظر واقعی منتظری است که هر صبح و شام را در انتظار فرج طی کند، یادآور شد: منتظر حقیقی چنین منتظری است و اگر به ظهور برسد طبق روایت پیامبر(ص) به سعادت می رسد و اگر قبل از ظهور از دنیا رفت با پیامبران و اولیای الهی محشور می شود./968/پ203/ی

ارسال نظرات