۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۲۶۴۸۵
به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی؛

نرم‌افزار سپهر سخن سعدی در اختیار فرهنگ دوستان قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ نرم‌افزار «سپهر سخن، سعدی» با صدای استاد امیر نوری با قابلیت قرائت متن گلستان و بوستان به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و در اختیار علاقه‌مندان فرهنگ و ادب فارسی قرار گرفت.
نرم‌افزار «سپهر سخن، سعدي»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نورسافت، نرم‌افزار سپهر سخن سعدی که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به تولید رسیده دارای قابلیت قرائت متن کامل گلستان و بوستان سعدی شیرازی با صدای استاد امیر نوری است.

 

کتاب گلستان شامل دیباچه و 287 حکایت طی هشت باب و کتاب بوستان شامل دیباچه و 173 حکایت در 10 باب می‌شود که با موضوعات عدل، تدبیر، رأی و احسان تدوین ‌شده است.

 

زبان واسط کاربری این نرم‌افزار فارسی است که با موضوع زبان و ادبیات تدوین ‌شده و قابلیت اجرا در دستگاه‌های پخش و نصب بر روی ویندوز را دارد که به سفارش شرکت خدمات نور رایانه سپهر و به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور تولید و عرضه شد.

 

 ارائه فهرست درختی ابواب و حکایات گلستان و بوستان به همراه امکان پخش صوت، جست‌وجو در عناوین فهرست درختی ابواب و حکایات، قابلیت‌های متنوع پژوهشی و یادداشت‌برداری، ذخیره، ویرایش و چاپ متن از دیگر امکانات این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

 

مخاطبان این نرم‌افزار را علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب فارسی، پژوهشگران اخلاق و پژوهشگران عرفان اسلامی تشکیل می‌دهند./907/د102/ی

ارسال نظرات