۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۲۶۴۹۸
29 مهرماه؛

کنگره ملی سرداران و 2500 شهید نجف آباد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد، با حضور مسؤولان کشوری و لشکری در این شهرستان برگزار می‌شود.
يادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، محمدحسن سالمی دبیر کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد امروز در نشست خبری در آستانه برگزاری کنگره شهدا در مجموعه فرهنگی شهید کاظمی گفت: برگزار شدن این کنگره در اصل دعوت نامه ای از سوی شهدا است و ادای رسالتی است که شهدا به دست ما سپرده اند.

 

وی با بیان این که کنگره ملی شهدا برای نخستین بار در یک شهرستان برگزار می شود، افزود: شهرستان نجف آباد با دارا بودن 86 سردار و 2500 شهید جایگاه نخست ایثارگری را در کشور دارا است که از سال 1342 هم زمان با شروع انقلاب تا هم اکنون شهدایی را تقدیم انقلاب و جنگ تحمیلی کرده است.

 

سالمی با تشریح برنامه ها و اقدامات انجام شده پیش از آغاز رسمی کنگره گفت: نخستین اقدام زیربنایی به دست آوردن آمار واقعی از شهدای شهرستان بوده است و هم چنین جمع آوری 110 هزار سند از آثار شهدا، 2284 مورد سرگذشت پژوهی، 6390مورد مصاحبه و جمع آوری 180 حلقه فیلم از شهدا، از دیگر اقدامات است.

 

وی در ادامه بیان داشت: اسکن اسناد بایگانی، تبدیل کاست به فایل های صوتی، جمع آوری زندگینامه، خاطرات و وصیت نامه های شهدا، بازنگری زندگینامه های شهدا از جمله زیربناهای انجام شده برای انجام یک حرکت اثربخش در کنگره شهدا بوده است.

 

دبیر کنگره شهدا ضمن اشاره به تشکیل 13 کمیته اجرایی جهت برنامه ریزی و اجرای برنامه های کنگره ادامه داد: کمیته های تدوین، فرهنگی و هنری، جمع آوری و حفظ آثار، مهندسی و نمایشگاه، ایثارگران، رایانه و امور فنی، تحقیق و پژوهش، تربیت بدنی، یادواره ها، روابط عمومی،طرح و برنامه،خواهران و اداری و پشتیبانی مسوولیت آماده سازی کنگره را بر عهده داشته اند.

 

وی تألیف 49 عنوان کتاب منطبق با مسائل روز از شهدای فاخر شهرستان، تالیف 7 جلد دایره المعارف درباره سرداران و 2500 شهید شهرستان، ساخت سرود ویژه کنگره شهدا برگرفته شده از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نجف آباد، چاپ بیش از 100 قطعه عکس از شهدا را از مهم ترین فعالیت های انجام شده از سوی کمیته های اجرایی کنگره بیان داشت.  

 

سالمی درباره برنامه های افتتاحیه این کنگره نیز گفت: میهمان ویژه این کنگره دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هم چنین از دیگر شخصیت های کشوری و لشکری، سردار جعفری فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار نقدی فرمانده کل نیروی بسیج، فرماندهان ستاد فرماندهی کل قوا و کل سپاه به همراه تعدادی از فرماندهان ارشد نیروهای نظامی و انتظامی هستند.

 

وی درباره دیگر برنامه های کنگره شهدا نیز گفت: دومین روز این کنگره برنامه ای ویژه بانوان با رویکرد ”نقش زنان در انقلاب و دفاع” و روز سوم کنگره همراه با برنامه هایی چون بزرگداشت شهدای فرهنگی در بخش هایی مانند دانش آموزان،معلمان،دانشجویان،طلاب،کارمندان و دیگر اقشار مرتبط و بخش پایانی نیز گردهمایی بزرگ رزمندگان نجف آباد در طول سالهای دفاع مقدس است.

 

دبیر کنگره شهدا در پایان با درخواست از اصحاب رسانه و مطبوعات جهت توجه ویژه به پوشش رسانه ای این اتفاق کم نظیر بیان داشت: تمامی فعالیت ها و اقدامات حوزه مطبوعات و اطلاع رسانی در جامعه اسلامی مقدس و قابل احترام هستند و با توجه به اهداف والای این اجلاسیه که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال مفاهیم والای ایثار و شهادت به نسل های آینده است، کار در چنین فضایی را سخت تر خواهد کرد.

 

 لازم به ذکر است کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد، 29 مهرماه در محل حسینیه بیت الزهراء با گذشت بیش از 9 سال از فعالیت کنگره در شهرستان برگزار خواهد شد./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات