۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۲۶۵۴۶
حسن رحیم‌پور ازغدی:

آل‌سعود جرأت اجرای حکم اعدام شیخ نمر را ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شیخ نمر به دلیل پرسش چند سوال از آل‌سعود دستگیر و به اعدام محکوم شده است. وی از آل‌سعود سوال کرده‌است که شما که این قدر خواهان دموکراسی برای عراق و سوریه هستید نمی شود، یک صدم آن را به مردم عربستان بدهید.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش اعتراض دانشجویان به حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر که در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ما این‌جا جمع شده‏ایم تا علیه حکم اعدام شیخ نمر صحبت کنیم اما من می‌خواهم این جا را با اجازه شما تبدیل به دادگاه محاکمه شخص شاه عبدالله و رهبران ایدئولوژی تکفیری در آنجا  کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این‌که حکومت آل‌سعود نمی‌تواند و جرأت نخواهد داشت این حکم را اجرا کند، اظهار داشت: این اعدام، به نفع شیخ نمر و شیعه است زیرا اولاً، شهادت برای او یک آرزو و افتخار و شرافت است و من هم خیلی دلم می‌خواهد شیخ نمر را اعدام کنند چون هم به نفع خود اوست و خود او آرزوی شهادت دارد و هم به نفع شیعه است زیرا ریختن خون مظلومین شیعه باعث رشد و پیشرفت انقلاب شیعی در این منطقه خواهد شد.

اردن و عربستان تنها کشورهای خانوادگی دنیا و برای حفاظت از اسراییل و کنترل منطقه به وجود آمده‌اند

رحیم‌پور با بیان این‌که تنها کشورهای خانوادگی دنیا، کشورهای اردن و عربستان است که با هماهنگی با غرب و آمریکا و اسراییل در این منطقه و برای حفاظت از منافع اسراییل و کنترل منطقه شکل گرفته‌اند، عنوان کرد: تمام فعالیت‌هایی که آل‌سعود در بیش از 100 سال گذشته انجام دادند و در این نیم قرن اخیر به ویژه پس از انقلاب اسلامی در قالب طرح‌های دیگری پیش برده‌اند، به شکست منجر شده‌است.

مساله آل‌سعود و غرب با سایر مسلمانان اساساً مذهبی نیست

وی با تأکید بر این‌که مساله آل‌سعود و غرب با سایر مسلمانان اساساً مذهبی نیست، اظهار داشت: ما گاهی در دام و تله رسانه‌ای می‌افتیم به طوری‌که برخی فکر می‌کنند در مسئله بحرین، سوریه، لبنان و حکم اعدام شیخ نمر، مساله یک مساله مذهبی است در حالی‌که آن چه در توطئه‌های دویست سال اخیر غرب و استکبار و در افکار پادشاهان عربستان است، مذهب نیست و علت توجه آن‌ها به مذهب تنها به‌خاطر برداشت‌ها و منافع سیاسی است که می‌توانند از مذهب داشته باشند.

مسلمانان اهل سنت بیش از شیعیان دارند در توطئه های آل‌سعود قربانی می‌دهند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در کشورهای مختلف، مسلمانان اهل سنت به سبب توطئه های غربی و وهابی بیشتر از شیعیان دارند قربانی می دهند زیرا بیشتر کشتار مردم در توطئه‌های آل‎سعود در مناطق مختلف جهان اسلام در جوامع اهل سنت بوده است.

رحیم‎پور با بیان این‌که سعودی ها نه دین و نه عقل سیاسی دارند، خطاب به آل‌سعود گفت: شما که دین ندارند زیرا هر جا منافع شما و با دین تعارض داشته، منافع خود را انتخاب می کنید، آیا عقل سیاسی هم ندارید که این گونه اقدام می کنید؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شما کاری کردید که حتی تکفیری‌های سنی نیز با شما مشکل دارند زیرا شما میلیاردها دلار نفتی خرج کردید تا رژیم‌های خودتان سقوط نکند و برای این کار صورت مساله را تغییر دادید و جنگ بین آزادی و استبداد، مستکبر و مستضعف و ملت ها و دیکتاتوری ها را تبدیل به جنگ فرقه‌ای و قبیله‌ای کردید.

آل‌سعود برای حفظ خود، جنگ فرقه‌ای و قبیله‌ای در منطقه به راه انداخت

وی افزود: در لیبی جنگ فرقه ای و قبیله ای و در سوریه و عراق جنگ مذهبی به راه انداختید و به بحرین نیروی رسمی برای سرکوب مردم فرستادید، در مصر ابتدا به اخوانی‌ها چراغ سبز نشان دادید و بعد خودتان در آن‌جا کودتا کردید و در یمن نیز تلاش‌هایی کردید و حالا می‌خواهید در آنجنگ داخلی راه بیاندازید و  غالباً در میان مسلمین به اهل سنت صدمه زدید زیرا هدفتان این بود که رژیم‌های خودتان را حفظ کنید و ظاهراً این اتفاق افتاده است اما در خقیقت این چنین نیست.

گروه‌های تکفیری ساخت دست آل‌سعود در عین اختلاف با هم در ساقط کردن آل‌سعود هم نظرند

رحیم‌پور درباره گروه‌های تشکیل شده تکفیری به دست عربستان در سوریه گفت: در سوریه سه تا خلافت کوچک وهابی راه افتاده‌است که هیچ یک، یکدیگر را قبول ندارند و هر سه گفته‌اند که حکومت عربستان را ساقط خواهند کرد.

وی با اشاره به موضع یکسان سه گروه تکفیری القاعده، داعش و بوکو حرام نسبت به آل‌سعود گفت: الظواهری خلیفه القاعده، چند روز قبل داعش را تکفیر کرد و گفت باید از بین بروند و دو گروه دیگر نیز یکدیگر را تکفیر می‌کنند اما اگرچه هر سه با دلارهای آل‌سعود به وجود آمده‌اند، هر سه آل‌سعود را خائن و وابسته می‌دانند.

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به آل سعود گفت: اگر هدف شما در سوریه و عراق تضعیف شیعه بود، می بینیدکه هیچ گاه شیعه در عراق و سوریه این قدر قوی و قدرتمند نبوده است.

رحیم‌پور با بیان این‌که یکی از رسانه‌های غربی هنگام پیروزی مردم یمن گفت چهارمین پایتخت عربی انقلاب اسلامی نیز پس از بغداد، دمشق و بیروت فتح شد، عنوان کرد: این حرف آن ها دو بخش دارد که بخش اول تشویق عرب‌ها برای مقابله با ایران است و بخش دوم آن نیز اعتراف آن‌ها به شکست غرب در برابر جمهوری اسلامی ایران است.

هیچگاه شیعه و سنی، مانند امروز از آل‌سعود متنفر نبوده است

وی با تأکید بر این که طرح‌های عربستان هیچ کدام عقلانیت ندارد، تصریح کرد: هیچ وقت ملت بحرین، این قدر یکپارچه از عربستان و ریاض متنفر نبوده‌است و هیچ گاه شیعه و سنی نسبت به آن ها این چنین متنفر و آگاه نبودند.

آل‌سعود، اخوانی‌های مصر را فریب داد و در آن‌جا کودتا کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نقش عربستان در انحراف انقلاب مصر ابراز داشت: رویکرد تقریبی با سایر مذاهب و مسلمانان داشتن از ابتدای تشکیل اخوان از ویژگی‌های برجسته اخوان بود اما عربستانی‌ها با اخوانی‌ها در مصر شرط کردند که علیه اسراییل چیزی نگویند و هر چه می‌خواهند علیه سوریه و ایران حرف بزنند و در مقابل عربستان از آن‌ها حمایت کند و آن‌ها هم فریب خوردند زیرا آل‌سعود در همان جا با حمایت آمریکا کودتا کرد.

وی افزود: امروز اخوانی‌های مصر علیه آل‌سعود شده‌اند و نه تنها در آن‌جا بلکه اکثر اخوانی‌ها از جمله اخوانی‌های حوزه خلیج فارس علیه آنان شده‌اند.

رحیم‌پور خطاب به آل‌سعود گفت: خالد اسلامبولی که سادات را ترور کرد و گرایش‌های سلفی تندی هم داشت، در دادگاه قرآن را نشان داد و نام امام خمینی را بر زبان آورد و شما از همان‌جا از نفوذ انقلاب اسلامی در میان جوانان مسلمان ترسیدید و دست به توطئه علیه انقلاب اسلامی زدید اما امروز می‌بینیم که جوانان مسلمان در سایه انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با ظلم قدم برداشته‌اند.

اسلام آل‌سعود، اسلام احمق‌هاست و در روش، خشن و بی‌منطق است

وی خطاب به آل‌سعود با بیان این که اربابان شما هم که لاییک و سکولار هستند از اسلام شما خوش‌شان نمی‌آید، عنوان داشت: اسلام شما اسلام احمق‌هاست زیرا این اسلام در روشش خشن و بی منطق است و نه تنها شیعه بلکه اهل سنت را نیز تکفیر می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این‌که فریب نخوریم که ماجرا و بحث آل‌سعود، بحث شیعه و سنی است، تصریح کرد: اقدامات این ها خیانت به مکه و مدینه و مسجدالحرام است و درد این ها نه درد اهل سنت است و نه حتی درد وهابیت و علت ازدواج بین آل‌شیخ وهابی و آل‌سعود این بود که محمد بن عبدالوهاب از طریق این ها به قدرت و مرجعیت برسد و سعودی ها نیز به قدرت و ثروت و حکومت برسند.

وی افزود: این ها قبل از شیعه، اهل سنت حجاز را قتل عام کردند و سپس به کربلا حمله کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخاستن علمای وهابیت از نجد، گفت: منطقه نجد هیچ خدمتی به تمدن اسلامی نکرده است و هیچ عالمی به اسلام تحویل نداده است اما ظالمان و مستکبرین زیادی از این جا برخاسته اند.

اعدام شیخ نمر فرقی به وضع آل‌سعود که رو به بدتر شدن است، نخواهد کرد

رحیم‌پور خطاب به آل‌سعود خاطرنشان کرد: به سبب ظلم‌ها و اقدامات ظالمانه‌تان، وضعیت شما بدتر از قبل خواهد شد و حتی اگر شیخ نمر را اعدام کنید، فرقی به حال شما نخواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که یک خبرنگار اروپایی که به قطیف رفته بود، نوشته بود برق منطقه شیعیان 110 ولت و سایر مناطق 220 ولت است، اظهار داشت: ظلم و تبعیض آل‌سعود به شیعیان تا این حد است که حتی در امکاناتی همچون برق نیز میان اقلیت شیعه و سنی تفاوت قایل شده‌اند.

وی با بیان این‌که علت دستگیری شیخ نمر طرح چند سوال از سوی او از آل‌سعود بوده‌است، گفت: حتی بازداشت شیخ نمر هم با ترس بودهاست زیرا ابتدا او را که غیرمسلح بوده، به رگبار بسته و زخمی کرده و سپس او را بازداشت کرده‌اند.

شیخ نمر از آل‌سعود پرسیده شما که این قدر خواهان دموکراسی برای عراق و سوریه هستید نمی شود یک صدم آن را به مردم عربستان بدهید

رحیم‌پور درباره سوالات شیخ نمر از آل‌سعود توضیح داد: شیخ نمر از آل‌سعود سوال کرده‌است که شما که این قدر خواهان دموکراسی برای عراق و سوریه هستید نمی‌شود یک صدم آن را به مردم عربستان و یک دویستم آن را به مردم شیعه عربستان بدهید و سوال دوم او این بود که شما که به دنبال تشکیل دولت اسلامی در عراق و شام هستید، آیا نمی‌شود یک دولت ربع اسلامی در حجاز بر سر کار بیاید که احکام اسلام را در باره شما اجرا کند.

آل سعود برای حفظ اسراییل جنگ و اختلاف مذهبی بین مسلمانان به راه انداخت

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که تا دو دهه پیش بسیاری از مردم مسلمان منطقه اصلاً نمی‌دانستند تفاوت مذهب شیعه و سنی چیست، تصریح کرد: آل‌سعود برای حفظ اسراییل این جریان اختلاف افکنی بین شیعه و سنی به راه انداختند و از آن به بعد جنگ و اختلاف به نام مذهب را به راه انداختند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که شیخ نمر بارها در برابر تظاهرات تند جوانان انقلابی شیعه ایستاد و گفت ما تنها تظاهرات آرام می‌کنیم، ابراز داشت: آل‌سعود، درباره فردی مانند شیخ نمر که همچون امام مخالف اقدام ملحانه و معتقد به تظاهرات آرام است، حکم اعدام صادر کرده است.

وی افزود: وقتی جوانان شیعه خواستند در برابر کشتن مردم از سوی آل‌سعود مسلح شوند او گفت بگذارید آن ها با اسلحه ما را بکشند، ما در جواب آن‌ها صحبت می‌کنیم؛ قدرت حرف زدن ما بیشتر از اسلحه‌ها و تیرهای آن‌هاست.

سوال سوم شیخ نمر این بوده‌است که این ثروت‌های میلیاردی نفت عربستان به کجا می‌رود

عضو شورای انقلاب فرهنگی درباره سوالات شیخ نمر ادامه داد: سوال سوم او این بوده‌است که این ثروت‌های میلیاردی نفت عربستان به کجا می‌رود در حالی که این همه فقیر در عربستان وجود دارد و چرا یک خانواده مالک نفت یک کشور است و بزرگترین قمارخانه ها و فحشا خانه ها در تمام دنیا برای شاهزاده‌های عربی از جمله شاهزاده‌های عربستان است و چرا مردم شیعه که نفت عربستان زیر پای آن‌هاست، از همه فقیرتر هستند و حتی اجازه داشتن مسجد ندارند.

رحیم‌پور با بیان این‌که در عربستان حتی سنی‌های غیر وهابی نیز در فشار هستند

رحیم‌پور با بیان این‌که در عربستان حتی سنی‌های غیر وهابی نیز در فشار هستند، تصریح کرد: شیعیان مدینه حق کوچکترین اظهار نظر یا انجام امور عبادی خود به شیوه مذهب‌شان را ندارند و کوچکترین اظهارنظر آن‌ها سرکوب می‌شود و کشته می‌شوند.

وی ادامه داد: سوال چهارم شیخ نمر این بود که چرا زندان های شما پر از منتقدین غیر مسلح است که تنها از شما سوال کرده‌اند و سوال بعدی او نیز این بود که چرا غرب با تمام قدرت پشت شما ایستاده‌است و در حالی که در همه جا از دموکراسی و حقوق زنان حرف می‌زند، درباره شما و نقض حقوق زنان، اقلیت ها و مردم از سوی شما سکوت کرده اند.

چطور خادم الحرمین هستید و شاهزاده‌هایتان صاحب قمارخانه‌ها و فاحشه‌خانه‌های دنیا هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سوال دیگر شیخ نمر مبنی بر این‌که شما چطور خادم الحرمین هستید که شاهزاده‌هایتان صاحب قمارخانه‌ها و فاحشه‌خانه‌های دنیا هستند، اظهار داشت: این بازی‌ها، بازی آمریکا در کشورهای اسلامی بوده‌است و آل‌سعود، عمود خیمه استکبار و صهیونیسم در صد سال گذشته بودند.

رحیم‌پور با بیان این‌که امیدواریم اخوانی‌ها در مصر، دشمنان واقعی خود را امروز دیگر خوب شناخته باشند، تصریح کرد: آل‌سعود علاوه بر اقدامات جنایت‌باری که داشته‌اند، دارند جنگ تکفیری ها را در یمن راه می‌اندازند و با این قبیل کارها می‌خواهند بگویند هر کشوری که تحت اختیار ما بوده‌است، وقتی از اختیار ما در آمده کشوری سوخته و پر از درگیری و خشونت بوده‌است و برای برنامه این ها از لیبی تا یمن همین است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که غرب و عربستان و هم‌پیمانانشان کمدی حمایت از داعش و مقابله با داعش به راه انداخته‌اند، گفت: ابتدا از داعش حمایت می‌کنند و سپس به اسم مقابله با داعش جاهای دیگر را می‌زنند و همه این کارها برای حفظ اسراییل است.

شش ماه پس از سقوط رژیم آل‌سعود، رژیم صهیونیستی نیز سقوط خواهد کرد

وی تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی لب پرتگاه است و تنها یک هل دیگر می‌خواهد تا ساقط شود و تنها کاری که می توان برای حفظ اسراییل کرد، همین کارهایی است که عربستان سعودی دارد می کند و  من به شما تعهد می‌دهم که اگر رژیم آل‌سعود سقوط کند، شش ماه نخواهد کشید که رژیم صهیونیستی سقوط خواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی آل‌سعود را عامل شکل گیری اسراییل در منطقه دانست و گفت: در سال 1917 قراردادی بین غرب و ال سعود بسته می شود که عربستان به عنوان جزیره العرب باقی بماند به شرط آن که علیه اسراییل اقدام نکند و مکه و مدینه را به عنوان مرکز جهان اسلام کنترل کنند و پس از این قرارداد، قدس فتح شد و با کمک سربازان جزیره العرب و حجاز فلسطین فتح شد و ملک عزیز بن سعود پدر ملک فهد، به بریتانیا پیام می دهد که ورود نیروهای بریتانیا به بیت المقدس تبریک می گویم.

وی افزود: عربستان این همه پول هزینه ساختن یک اسلام قشری زشت تکفیری کرد که در آن به جای شعار جهاد علیه کفر و صهیونیسم جهاد علیه مسلمین را در دستور کار داشته‎اند و مفتی های وهابی همواره سایر مسلمین را تکفیر کرده اند اما هیچ وقت آمریکایی ها و صهیونیست ها را تکفیر نکرده اند.

آل‌سعود مدینه و مکه را با کشتار و خونریزی تصرف کردند

رحیمپور درباره ظلم آل سعود به اهل سنت گفت: اینان تمام مردم سنی حنبلی جزیره العرب را تکفیر کردند و به عنوان جهاد علیه کفر، نیروهایشان را گسیل کردند و مکه و مدینه را با کشتار و خونریزی تصرف کردند و طائف سنی نشین را قتل عام کردند و به اسم کافر کشتند.

وی افزود: عبدالعزیز بن سعود پدر ملک فهد در نامه‌ای به انگلیسی‌ها درباره مردم مکه می‌گوید آن ها حنبلی هستند و مشرک هستند و چنان چه شما انگلیسی‌ها دختری به من معرفی ‌کنید من با او ازدواج می‌کنم اما با حنبلی‌های مشرک ازدواج نمی‌کنم و می‌گوید من گوشت ذبح مسیحیان را می‌خورم اما گوشت ذبح شده مشرکین را ناپاک می‌دانم و نمی‌خورم.

آل‌سعود و وهابی‌ها حنبلی، شافعی و مالکی سنی را نیز مشرک می داند

رحیم‌پور با بیان این‌که از نگاه این پادشاه سعودی، انگلیسی ها موحد هستند اما سنی های حنبلی مشرکین هستند، ابراز داشت: آن‌ها حنبلی، شافعی و مالکی سنی را نیز مشرک می‌دانند و در بعضی جلسات و کتاب‌هایشان این مطلب را با صراحت می‌گویند و حتی برخی از حنابله را نیز مشرک می‌دانند اما علنی مطرح نمی‌کنند و از حنبلی‌ها تنها گرایش خشن وهابی را قبول دارند و بقیه را تکفیر می‌کنند.

وی ادامه داد: حنابله یک جریان قشری و اهل ظاهر و متحجرین‌ترین فرقه در اهل سنت هستند و علمای حنبلی همچون پدر و برادر محمد بن عبدالوهاب وهابی ها را تکفیر کرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که حکومت آل سعود دغدغه دین ندارند، عنوان کرد: آل‌شیخ ابتدا شروع به تکفیر مسلمین در عربستان و سپس سایر مسلمانان کردند و مثلث خبیثی شامل پول انگلیس، دین وهابیت و قدرت و خشونت آل سعود به جان مسلمانان افتادند.

هیچ عالم سنی یزید را تطهیر نکرده اما وهابی‌ها چنین کردند

وی با اشاره به تفکر وهابیت که می‌گویند ما خود دار‌الاسلام هستیم و بقیه مناطق اسلامی دارالحرب است و همه مشرک هستند، تصریح کرد: هیچ عالم سنی یزید را تطهیر نکرده اما وهابی‌ها چنین کردند و مطهر‌ترین عالمان وهابی می‌گویند که یزید رضی‌الله‌عنه، حسین رضی‌الله‌عنه را کشت و یزید برای خدا کشت و حسین برای خدا کشته شد و خدا هر دویشان را رحمت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نود درصد اهل سنت حسینی هستند نه یزیدی.

وی با اشاره به جنایات وهابی ها علیه زنان و مردان و کودکان مردم مسلمان اهل سنت طائف و حجاز اظهار داشت: چیزی از این اتفاقات در کتاب های تاریخ مدرنیته غرب که دم از حقوق بشر می زنند، چیزی نوشته نشده است.

رحیم‌پور با بیان این‌که اولین کسانی که گفتند وهابیت یک رفوریزم مذهبی است، انگلیسی ها بودند، اظهار داشت: انگلیسی‌ها گفتند نسبت وهابیت با اسلام همان نسبت پروتستانیزم که مخالف خرافه و به دنبال آزادی افکار هستند، نسبت به مسیحیت است و گفتند وهابیت احیاگران و روشنفکران جهان اسلام و آزاد اندیش هستند.

تحلیلگران انگلیس در همان 60 سال پیش امروز وهابیت را پیش‌بینی کردند

وی ادامه داد: تحلیلگران انگلیس در همان 60 سال پیش امروز وهابیت را پیش‌بینی کردند و گفتند ذات ایدئولوژی وهابیت تروریسم است اما کسی که برای یکی تروریسم است می‌تواند برای دیگری آزادی‌خواه باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حملات وحشیانه وهابی ها و آل سعود به کربلا از زبان مورخ انگلیسی گفت: بزرگترین جمعیت شیعه در کشورهای حوزه خلیج فارس پس از عراق، عربستان است اما آن ها کاری کرده اند که کسی از شیعیان نفسش بالا نیاید و کسی نفهمد آن جا شیعه دارد.

پس از قتل عام و کشتار شیعیان قطیف با آنان معاهده امضا کردند

وی پس از اشاره به توصیف قتل عام و تصرف قطیف(محل زندگی شیعیان عربستان) از زبان مورخان انگلیسی و سنی اظهار داشت: وقتی آن جا را تصرف کردند شرط کردند مردم قطیف معاهده ای را امضا کنند تا بتوانند به زندگی ادامه دهند.

رحیم‌پور در اشاره به مفاد این عهدنامه گفت: بر اساس این عهدنامه که مردم قطیف مجبور شدند آن را امضا کنند، آن ها تعهد می دادند که خانواده آل سعود مالک قطیف هستند و باید 14 مرد از بزرگان قطیف به صورت دوره ای با هدایایی خدمت پادشاه آل سعود برسد و اظهار نوکری کند و دست از آییین خود بکشند و مسجدی نداشته باشند و مبلغان وهابی برای آموزش دین وهابی به قطیف ارسال خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر جایگاه راهپیمایی برائت از مشرکین حج اظهار داشت: فتحی شقاقی، رهبر جهاد اسلامی که در فلسطین ترتیب اسراییلی ها را دارند می دهند گفت ما اولین بار صدای انقلاب را در راهپیمایی برائت از مشرکین شنیدیم.

امیدوارم شاه عبدالله این سخنرانی را گوش دهد شاید آدم شود

این پژوهشگر سخنان خود را با قرائت پیام حضرت امام به مناسبت کشتار حاجیان در راهپیمایی برائت از مشرکین حج پایان داد و تأکید کرد: عربستان نمی تواند شیخ نمر را اعدام کند اما اگر چنین هم کرد به نفع شیعیان و به ضرر خودشان است.

وی همچنین در پایان صحبت های خود گفت: امیدوارم شاه عبدالله این سخنرانی را گوش دهد شاید آدم شود. /805/پ201/ج

ارسال نظرات