۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۲۶۵۵۹
در آستانه فرا رسیدن ماه محرم؛

همایش طلایه داران تبلیغ در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از برگزاری همایش آموزشی توجیهی طلایه داران تبلیغ در این استان به منظور دریافت سرفصل های تبلیغی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم خبر داد.
حجت الاسلام روحاني نيا

به گزارش خبرنگار   خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های ماه محرم، اظهار داشت: چهارشنبه هفته جاری، سی ام مهر ماه و در آستانه فرا رسیدن ماه محرم همایش بزرگ توجیهی آموزشی طلایه داران تبلیغ با حضور روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد شهری و روستایی استان در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود.

 

وی افزود: این همایش با هدف انسجام و سازماندهی مبلغین و مبلغات اعزامی به مساجد و هیئات مذهبی استان خراسان شمالی در ماه محرم، ارائه سرفصل های تبلیغی و ایجاد وحدت رویه در بین روحانیان مبلغ، تبیین باید ها و نبایدها در امر تبلیغ و تحقق شعار سال و ارائه ساز و کار و دستور العمل اجرایی و موضوعات تبلیغی به مبلغین برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که میهمان و سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خواهد بود، اضافه کرد: پس از برگزاری این همایش اعزام روحانیان مبلغ به روستاها و مناطق دوردست برای فعالیت تبلیغی ویژه ماه محرم آغاز می شود.

 

وی در مورد موضوعات این همایش آموزشی توجیهی نیز اظهار داشت: حجاب و عفاف، تهاجم فرهنگی، خطر نفوذ مجدد آمریکا در منطقه در پوشش مبارزه با داعش، مؤلفه های مورد نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، توجیه مبلغان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تأکید بر مصرف بهینه آب با توجه به خشکسالی، مبارزه با مواد مخدر و ... از جمله موضوعاتی هستند که در این همایش به مبلغان اعزامی ارائه می شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی همچنین با یادآوری تقارن روز عاشورا با سیزدهم آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، بر اطلاع رسانی این موضوع از سوی روحانیان اعزامی به مساجد شهری و روستایی و هیئات مذهبی استان خراسان شمالی تأکید کرد و افزود: در این زمینه نیز در همایش توجیهی مبلغان، آموزش های لازم به روحانیان اعزامی ارائه خواهد شد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه های توجیهی با مسؤولان و رؤسای هیئات مذهبی استان خراسان شمالی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: باید با همکاری و همراهی روحانیان اعزامی و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) از آسیب ها و ناهنجاری های رایج در عزاداری های مذهبی جلوگیری شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با بیان این که در این زمینه استفاده از برخی از ادوات عزاداری مانند علم ها و کوتل ها یک نوع آسیب به شمار می رود، اضافه کرد: در این حوزه استفاده از ادوات عزاداری نامناسب محدود شده است.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا در حال حاضر تمامی آمادگی ها و تمهیدات از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی و شهرستان های هشت گانه تابع، برای اعزام روحانیان مبلغ و مداحان به مساجد و هیئات های مذهبی و نیز برگزاری آیین های عزاداری محرم الحرام صورت گرفته و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

گفتنی است، بر اساس آمار اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم اکنون در این استان حدود هزار و 160 هیأت مذهبی وجود دارد که از این تعداد 270 هیأت در بجنورد، مرکز خراسان شمالی فعال هستند.

 

در حالی که شبکه وسیع تشکل‌های مذهبی در استان 900 هزار نفری خراسان شمالی بیش از 250 هزار نفر عضو دارد، تقریبا تمامی هیأت های مذهبی این استان در طول سال نیمه فعال بوده و تنها در مناسبت های مذهبی فعالیت می کنند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات