۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۲۶۵۶۶
مدیرکل اوقاف لرستان:

همایش «لبیک یا حسین» در لرستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری همایش بزرگ لبیک یا حسین(ع) در دوم محرم در لرستان خبر داد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان، صبح امروز، در نشست با اصحاب رسانه، با بیان این که سازمان اوقاف لرستان ویژه برنامه های خویش را در دو مرحله در ایام محرم در بقاع متبرکه اجرا می کند، گفت: برنامه های این نهاد در دهه نخست ماه محرم و دهه آخر ماه صفر برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که طرح بصیرت عاشورایی در آستانه عملیاتی شدن است، عنوان داشت: هدف از اجرای این طرح تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه به ویژه بین نسل جوان است.

حجت الاسلام خاکباز هدف دیگر اوقاف را در اجرای طرح بصیرت عاشورایی، اجرای نیت واقفان، ترویج فرهنگ وقف، روزه خوانی و تعزیه خوانی بیان کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ لبیک یا حسین(ع) گفت: این همایش از طرح های سازمان اوقاف است که در بقعه متبرکه امام زاده زید بن علی در خرم آباد برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان این که برگزاری همایش لبیک یا حسین(ع)، از فعالیت های شاخص اوقاف در ایام محرم است، افزود: این همایش با همکاری نهادهای فرهنگی لرستان، دوم محرم ساعت 4 بعدازظهر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خاکباز با بیان این که هدف از اجرای این برنامه ها تجدید میثاق با شعارهای امام حسین(ع) در صحرای کربلا است، بیان داشت: هدف ما در اجرایی این برنامه ها برپایی عزای امام حسین(ع) است.

برگزاری همایش رهروان حضرت زینب در 12 محرم

وی در ادامه با بیان این که همایش رهروان حضرت زینب(س) نیز 12 محرم در بقعه متبرکه زید بن علی خرم آباد برگزار می شود، افزود: این همایش ویژه بانوان است.

فعالیت 200 مبلغ اعزامی از قم به لرستان

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان این که همکاری روحانیان در اجرای طرح بصیرت عاشورایی بسیار اثر گذار است، یادآور شد: 200 مبلغ از استان قم برای همکاری با اوقاف لرستان به بقاع متبرکه و مناطق محروم این استان اعزام می شوند.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به حضور روحانیان بومی و غیر بومی در امام زادگان لرستان در ایام محرم، عنوان داشت: روحانیان با حضور در خیمه های معرفت، دین رسول خدا و سید شهدا را تبلیغ و تبیین می کنند.

مدیر کل اوقاف لرستان در ادامه تصریح کرد: روحانیان در بقاع متبرکه در این ایام تبلیغ فرهنگ قرآن، فرهنگ وقف، مشاوره خانواده، بیان احکام، تبیین شعار سال، اقامه نماز ظهر تاسوا و عاشورا را برعهده دارند.  

برگزاری ویژه برنامه های دهه نخست محرم در 66 بقعه لرستان

وی با اشاره به این که ویژه برنامه های دهه نخست محرم در 66 بقعه متبرکه لرستان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این بقاع متبرکه ستاد حضرت سید شهدا را در راستای اجرای بهتر برنامه ها در ایام محرم تشکیل داده اند.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به این که این ستادها از روز یکشنبه 27 مهرماه جاری، فعالیت خویش را آغاز کرده اند، تأکید کرد: متولیان باید توجه داشته باشند به خوبی بتوان به استقبال بزرگ ترین حادثه تاریخ رفت./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات