۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۲۶۵۹۴

اعدام شیخ نمر، اعدام حقیقت است

خبرگزاری رسا ـ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی با صدور بیانیه ای خواستار توقف اقدامات ظالمانه دولت عربستان سعودی علیه مردم این کشور شد.
شيخ نمر باقر النمر خطيب جمعه عواميه عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان آذربایجانشرقی با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت صدور حکم اعدام شیخ نمرالنمر، خواستار توقف اقدامات ظالمانه دولت عربستان سعودی علیه مردم این کشور شد.


در این بیانیه آمده است: خبر اعلام حکم اعدام برای عالم مبارز شیعی جناب آقای شیخ یوسف نمرالنمر خشم مسلمانان جهان را برانگیخت. این در حالی است که شیعیان مظلوم سرزمین حجاز، در روزگاری که فریاد مدعیان حقوق بشر گوش جهانیان را کر کرده‌، از کمترین حقوق انسانی که همانا آزادی‌بیان است برخوردار نیستند و ظلم و ستم رژیم آل‌سعود را تحمل می‌کنند.


شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی تأکید کرده است: بی گمان اعدام آیه الله نمر اعدام یک شخص نیست "اعدام حقیقت" است و در صورت تحقق باعث بحرانی تر شدن اوضاع منطقه خواهد بود. اعدام آیت الله نمر می‌تواند روابط عربستان با تمامی کشورهای منطقه را تیره تر کند و باعث ایجاد جنبش‌های آزادی خواهی حتی در داخل عربستان شود و  به جنبش آزادی خواهی مردم بحرین جان تازه ای ببخشد.


مسؤولان سعودی با این احکام ظالمانه به جنگ اعلام شده خود علیه شیعیان در جهان بویژه در منطقه الشرقیه شبه جزیره عربستان ادامه می دهند و به هیچ یک از درخواست های بین المللی و حقوقی برای متوقف کردن سرکوبگری و تروریسم خود علیه ساکنان اصلی این منطقه توجهی ندارند.


این بیانیه از آل سعود خواسته بجای پر کردن پازل غربی‌ها و صهیونیست‌ها به ندای عقلای جهان اسلام و نیز ده ها بیانیه ای که بزرگان و مراجع عظام تقلید در این باره صادر کرده اند گوش فرا دهد و محاکمه فقها و علمای بزرگی همچون آیت الله شیخ نمر باقر النمر را متوقف و آنان را آزاد کند تا بیش از این در بین مسلمین منفور و مطرود نباشد.


این بیانیه تأکید کرده است: اجرای حکم اعدام شیخ نمر النمر عواقب خطرناکی را برای رژیم دستنشانده آل سعود در پی خواهد داشت و ما نیز در کنار سایر مسلمانان دنیا را به جهنمی برای حاکمان عربستان تبدیل خواهیم کرد. از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران نیز میخواهیم در این موضوع ابداً کوتاه نیامده و نقش فعال خود را ایفا نماید. کوتاه سخن اینکه به فرموده امام راحل (ره) ما در وقت مناسب انتقاممان را از آل سعود خواهیم گرفت./935/د102/ب4

ارسال نظرات