۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۲۶۵۹۶
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

حوزه‌های علمیه و جامعه قرآنی پرچمدار ترویج وقف برای قرآن باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که فرهنگ وقف قرآنی باید توسط حوزه‌های علمیه، دانشگاه و جامعه قرآنی احیا شود و اساتید و مربیان قرآن باید پرچمدار وقف برای قرآن باشند و کلی گویی نکنند گفت: برای این‌که دیگران حرف ما را باور کنند، باید خودمان پیش از همه به این باور ضرورت فرهنگ وقف قرآنی رسیده‌ باشیم و نهادینه کردن فرهنگ وقف قرآنی در سطوح مختلف جامعه، مانند حوزه علمیه و آموزش و پرورش لازم است.
حجت الاسلام و المسلمين علي محمدي در مراسم افتتاحيه مسابقات بين المللي قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در نخستین هم اندیشی وقف قرآنی، با حضور اساتید، صاحب نظران و مدیران فرهنگی کشور که پیش از ظهر امروز در هتل ارم تهران برگزار شد، گفت: برای پر کردن خلا و نقیصه وقف قیام همگانی به صورت جدی لازم است و اگر جامعه قرآنی به وظایف خود در زمینه موقوفات قرآنی عمل کند، آثار و برکات زیادی را مشاهده خواهیم کرد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: اقامه قرآن، تفسیر، تبلیغ و تبیین مفاهیم قرآن است که بدون پشتوانه مالی کامل نخواهد شد و از جمله چیزهایی که اقامه قرآن را تکمیل می‌کند، پشتوانه اقتصادی مستمر و بدون منت و دور از فعل و انفعالات سیاسی است.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد، امر مبارکی است که به واسطه آن می‌توانیم در برابر هجوم دشمن به اعتقادات، باور، دین و قرآنمان ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به کوتاهی‌ها درباره ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد: امروز شاهد آن هستیم که مسیحیت در جهان هزینه بسیار زیادی از نظر اقتصادی برای توزیع و انتشار انجیل سرمایه گذاری کرده‌است و ما نباید از این مسأله الگو بگیریم بلکه باید عبرت بگیریم زیرا این در حالی است‌ که کتاب آسمانی ما مانند انجیل تحریف نشده ‌است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدی با تأکید بر این که لازم است برای مطرح کردن فرهنگ وقف برای قرآن، اعتقاد و ایمان به فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم، ابراز داشت: برای این‌که دیگران حرف ما را باور کنند، باید خودمان پیش از همه به این باور ضرورت فرهنگ وقف قرآنی رسیده‌ باشیم و نهادینه کردن فرهنگ وقف قرآنی در سطوح مختلف جامعه، مانند حوزه علمیه و آموزش و پرورش لازم است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که استعمار دو سد محکم در مقابل مکتب اسلام و علمای اسلام ایجاد کرد، عنوان داشت: استعمار سعی کرد مکتب اسلام را با طرح این موضوع که اسلام مربوط به 1400سال قبل است و کهنه شده‌است، از بین ببرد و علمای اسلام را نیز سعی کرد با گرفتن پشتوانه مالی از صحنه بیرون کند.

وی با اشاره به این‌که یکی از این اقدامات اصلاحات ارضی بود که موقوفات را از بین برد، خاطرنشان کرد: این فرهنگ باید توسط حوزه های علمیه، دانشگاه و جامعه قرآنی احیا شود و اساتید و مربیان قرآن باید پرچمدار وقف برای قرآن باشند و کلی گویی نکنند./805/پ202/ص

 

ارسال نظرات