۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۲۶۶۰۱
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضعف خانواده ها در آموزش همسرداری به زوج های جوان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که خانواده ها در زمینه آموزش شیوه ها و رفتارهای خانه داری و همسر داری به فرزندان خود با ضعف جدی روبه رو هستند، گفت: بر خلاف تصور والدین آنچه موجب استحکام زندگی زوج های جوان می شود جهیزیه و مهریه سنگین نیست بلکه رفتار و محبت مهم ترین امر در زمینه پایداری ازدواج است.
جشن ازدواج زوجين طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مهدی اسدالهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی، در کارگاه های مهارت افزایی در جمع خانواده های بیرجندی با بیان این که متاسفانه امروز تصور خانواده ها این است که با مهرییه سنگین و دادن جهیزیه گران قیمت به زوج های جوان می توانند ثبات و دوام زندگی آنها را تضمین کنند، گفت: متاسفانه این تصور بسیار غلطی است و این عوامل شاید در کوتاه مدت موجب تداوم زندگی شود ولی در بلندمدت به هیچ وجه موثر نیست.

 

وی افزود: متاسفانه امروزه خانواده ها فرزندان خود را به دست نهادهای آموزشی سپرده و در تربیت آنها دخالت نمی کنند و فکر می کنند جوانان با ورود به زندگی به خودی خود با شیوه های زندگی زناشویی آشنا می شوند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که این شیوه درست نیست و باید اصول همسرداری و خانه داری به زوج های جوان آموزش داده شود، ادامه داد: در حال حاضر بیشتر زوج های جوانی که وارد زندگی مشترک می شوند رفتار نادرستی با طرف مقابل نداشته یا نمی دانند با همسرشان باید چطور برخورد کنند و در خانه خود هم مانند دوران مجردی رفتار می کنند که علت اصلی این مشکلات زوج های جوان همین رفتارهای دوران مجردی و عدم آشنایی به وظایف خود در دوارن پس از ازدواج است.

 

حجت الاسلام اسدالهی با بیان این که در گذشته اختلافات خانوادگی میان زن و شوهر توسط ریش سفیدان فامیل حل و فصل می‌شد، گفت: امروزه زوج های جوان با کوچک ترین اختلافی با دادگاه های خانواده مراجعه کرده و والدین هم به جای این که ریشه مشکل را پیدا کرده و آن را حل کنند از سر بی تجربگی و دلسوزی های نابجا فرزندان خود را در امر طلاق و جدایی همراهی می کنند و به عواقب بعدی این موضوع بی توجه هستند.

 

وی افزود: اگر مهارت احترام و صمیمیت در زندگی وجود داشته باشد هرگز زندگی با شکست و تزلزل مواجه نمی‌شود.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی صمیمیت، احترام و تقدیر را از اصول ماندگاری در ازدواج عنوان کرد و ادامه داد: زن‌ها باید در برخورد با مردها، انعطاف‌پذیری روانی بیشتری داشته باشند و صرفا به دنبال ایجاد تغییر در مردها نباشند چرا که مغز مردها طوری طراحی شده است که به بسیاری از قول‌‌هایی که می‌دهند عمل نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام اسدالهی با اشاره به این که در هر رابطه‌ای ناکامی‌ها و ناامیدی‌هایی پیش می‌آید، افزود: در زندگی زن و شوهر نیز فقدان‌ها و ناکامی‌هایی پیش می‌آید که زن و شوهر باید با احترام متقابل در برابر این ناکامی‌ها بایستند و با شرایط کنار بیایند و یکدیگر را در مشکلات همراهی کنند.

 

وی یادآورشد: خانواده ها باید از همان دوران کودکی دختران را با آداب خانه داری و همسرداری آشنا کرده و متقابلا این آموزش ها را برای پسران هم داشته باشند تا زندگی زوج های جوان از دوام و پایداری برخوردار شوند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات