۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۲۶۶۱۲
با سخنرانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

همایش طلایه‌داران تبلیغ در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ مبلغان و روحانیان اعزامی ماه محرم و صفر با سخنرانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.
گردهمايي روحانيان

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: همایش بزرگ مبلغان و روحانیان اعزامی ماه محرم و صفر با عنوان طلایه‌داران تبلیغ فردا سه شنبه 29 مهر در مسجد جامع تبریز واقع در بازار جنب حوزه علمیه طالبیه برگزار می شود.

 


وی با بیان این‌که همایش بزرگ روحانیت آذربایجان شرقی در آستانه ماه محرم با حضور بیش از هزار مبلغ اعزامی همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: این همایش به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم با هدف اعلام سیاست های تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی و تغذیه فکری برگزار می شود.

 


حجت الاسلام عظیمی با اشاره به این‌که امسال بیش از 2 هزار و 500 مبلغ در ماه محرم به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام می شوند، افزود: آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه و اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی فردا در همایش روحانیان و مبلغان حوزوی استان سخنرانی خواهند کرد.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که همایش با هدف آشنایی روحانیان اعزامی با مباحث روز و آمادگی برای تبلیغ برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این همایش که با حضور اساتید و روحانیان مدارس علمیه استان همراه خواهد بود، مباحث روز و آخرین تحرکات دشمنان جهان اسلام و تشیع تبیین خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که روحانیان و مبلغان قبل از فرا رسیدن ماه محرم اعزام شده و در مناطق پیش بینی شده استقرار خواهند یافت، افزود: مطابق دستورالعمل‌های تبیین شده، روحانیان نسبت به ترویج اصول صحیح عزاداری، اجرای برنامه های فرهنگی، اعتقادی و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی انجام مسؤولیت خواهند کرد.

 


حجت الاسلام عظیمی اخلاص در تبلیغ، عامل بودن به گفتار، بیان مسائل روز، مطالعه قبل از سخنرانی و مخاطب شناسی را از جمله اصول مهم در تبلیغ دانست و اظهار داشت: ماه محرم بهترین فرصت برای معرفت به فلسفه نهضت حسینی و تبلیغ معارف اسلامی است، باید دانست امروز مکتب تشیع به برکت تبلیغ و مجاهد روحانیت به دست ما رسیده است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که روحانیان و متولیان امور مذهبی رسالت خطیری در ریشه کنی خرافات از برنامه های مذهبی و مجالس دینی بر عهده دارند، اظهار داشت: تمام تلاش دشمن ارایه چهره‌ای خشن از اسلام و تشیع در سراسر جهان است، باید با شناخت این هدف شوم غرب نسبت به عزاداری همراه با شعور حسینی اقدام کنیم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات