۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۲۶۶۱۴
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

بازگشت به ولایت راه رهایی جامعه اسلامی از مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که امروز تنها کلید حل مشکلات جهان اسلام همانند تکفیریها سوق دادن مردم به امامت است، گفت: سازمان‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که جوانان شیعه و مسلمانان را به طرف خود جذب کنند، از این‌رو خلیفه تراشی کرده و یک فرد تربیت شده و مأمور خود را خلیفه مسلمانان معرفی می‌کنند.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای برگزار کننده کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: هم شیعه و هم دیگر مذاهب از حقیقت صحیفه سجادیه دور هستند.

 

وی افزود: در معرفی این کتاب و اثرگذاری آن در فضای کنونی جامعه باید تلاش زیادی کنیم، مردم ما آن گونه که باید و شاید از صحیفه سجادیه اطلاع ندارند، در حالی که خود شیعیان به دنبال دعاهای صادر شده از سوی اهل بیت(ع) هستند.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر این‌که باید نسبت به صحیفه سجادیه باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حوزه‌های علمیه نیز بسیار خبری از زبور آل محمد(ص) نیست، البته چندین سالی می‌شود که نسبت به نهج البلاغه کارهای صورت گرفته است ولی درباره صحیفه کارهای جدی‌تری صورت نگرفته است.

 

وی تأکید کرد: در مرحله نخست باید طلاب و سپس اقشار مختلف مردم با این کتاب آشنا شوند؛ باید صحیفه سجادیه را به متن جامعه برد، یکی از راه‌های عرفان‌ها کاذب به دام انداختن جوانان با دعاهای جعلی و تخیلی است، وقتی جوانی بداند این گونه دعاهای محکم و مؤثر از اهل‌بیت(ع) صادر شده است به دنبال عرفان‌های کاذب نمی‌رود.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی با تأکید بر این‌که فعالیت برای آشنایی افراد با صحیفه سجادیه جلوی بسیاری از انحرافات اخلاقی، اعتقادی و حتی به وجود آمدن عرفان‌های کاذب را می‌گیرد، بیان داشت: به هر میزان ما کلمات ائمه اطهار(ع) را در میان مردم ترویج کنیم اعتقاد آنها به اصل امامت بیشتر می‌شود.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه در جامعه دعا به گونه‌ای فرهنگ سازی شده که بسیاری از افراد آن را تنها برای رفع حاجات و مشکلات خود می‌خوانند، البته تردیدی نیست که دعا این آثار را دارد ولی اثر بزرگ دعا این است که انسان با خدا ارتباط قویتری پیدا می‌کند.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: وقتی دعاهایی که از ائمه اطهار(ع) صادر شده را به مردم بیان می‌کنیم، در کنار اینکه مردم به وسیله آنها حوائج خود را رفع می‌کنند به ارزش و حقیقت امامت پی می‌برند، به هر میزان درباره صحیفه سجادیه کار کنیم حقیقت امامت بیشتر مشخص می‌شود.

 

وی یادآور شد: امروز تنها کلید حل مشکلات جهان اسلام همانند تکفیریها سوق دادن مردم به امامت است، امروز برای ما خلیفه تراشی می‌کنند، سازمان‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که جوانان شیعه و مسلمانان را به طرف خود جذب کنند، از این‌رو خلیفه تراشی کرده و یک فرد تربیت شده و مأمور خود را خلیفه مسلمانان معرفی می‌کنند.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: وقتی آثار ائمه اطهار(ع) برای مردم، نسل جوان، جامعه امروز و نخبگان اهل فکر بیان کنیم این‌ها به دنبال خلیفه‌های جعلی که به دنبال ریشه کن کردن اسلام هستند نمی‌روند، بقای امامت سبب بقای اسلام و انحراف از آن سبب انحراف از اسلام می‌شود، در معارف دینی موضوعی مهم‌تر از امامت نداریم.

 

وی افزود: حتی توحید و نبوت در پرتوی امامت معنا پیدا می‌کند، یعنی اگر فرد می‌خواهد موحد باشد باید امام زمان(ع) خود را بشناسد، وگرنه به مرگ جاهلیت مرده است،‌ توحید،‌دین، نبوت، اسلام و قرآن همه به مسأله امامت گره خورده‌اند.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خواستار معرفی شخصیت اهل‌بیت(ع) و تحلیل کلمات و گفتار این بزرگواران برای جامعه شد و اظهار داشت: در این زمینه باید یک کار بسیار گسترده‌ای صورت گیرد؛ انصافا صدا و سیما نسبت به این موضوع کار کرده است، ‌ولی مراکز فرهنگی باید فعالیت خود را بیشتر کنند، کلمات اهل‌بیت(ع) را اگر به تناسب اقشار مختلف بیان کنیم بسیار اثرگذار است.

 

وی افزود: اثر مهم دعا درست و محکم شدن اعتقادات مردم نسبت به امامت است، البته کشور کشور ولایی است که این موضوع در سایه نظام ایجاد شده است، ولی اگر بخواهیم نظام محکم‌تر شود باید اعتقادات مردم به اصل امامت بیشتر شود، باید توجه مردم به امامت در زندگی پر رنگ‌تر شود.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: تنها نباید امامت را در عاشورا و نیمه شعبان خلاصه کنیم، البته این‌ها باید باشد و هر ساله با شکوه تر برگزار شود، ولی باید سخنان ائمه اطهار(ع) به ویژه صحیفه را در متن جامعه وارد کرده و به نسل امروز معرفی کنیم تا فرهنگ ارتباط مردم با این کتاب ایجاد شود.

 

وی تأکید کرد: مفاسد اقتصادی، اخلاقی و اعتقادی با اعتقاد جوانان شیعه و دیگر مذاهب به صحیفه سجادیه رفع می‌شود؛ صحیفه بیان معارف دینی به وسیله دعا است، البته در همایش‌ها باید به هر میزان می‌توان در محتوای صحیفه تحقیق کرد تا بتوان مسائل روز را از آن استخراج کرد./993/پ202/ج

ارسال نظرات