۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۲۶۶۴۴
معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خبر داد:

حضور 30 کشورخارجی در شانزدهمین نمایشگاه کتاب مشهد

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از حضور 30 کشور خارجی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد خبر داد و گفت: این نمایشگاه دوم آبان ماه با حضور معاون وزیر ارشاد آغاز به کار خواهد کرد.
هفته کتاب

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین مسگرانی، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز  28 مهر در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، به تشریح برنامه های این نمایشگاه پرداخت.

  

وی با بیان این که در نمایشگاه امسال 520 ناشر ثبت کرده اند، اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه کتاب مشهد از دوم تا نهم آبان در محل نمایشگاه بین المللی مشهد در بخش های مختلف برگزار می شود.

 

وی با اشاره به بخش های این نمایشگاه، تصریح کرد: بخش های آیینی، شهرستانی، شب های فرهنگی، شب های خراسان و برگزاری سه شب فرهنگی با هدف معرفی شخصیت های فرهنگی، نقدکتاب و معرفی شهرستان های گناباد، نیشابور و تربیت حیدریه ازدیگر بخش های این نمایشگاه است.

 

مسگرانی ادامه داد: رونمایی از کتاب های مختلف حوزوی و دانشگاهی، نشست با نویسندگان، شب شعرهای عاشورایی، نشست های تخصصی در روش های مطالعه با رویکرد توجه به نهضت مطالعه و برگزاری مراسم انتخاب سال کتاب از جمله دیگر بخش های این نمایشگاه است.

 

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که یک هزار و 284 اثر به دبیرخانه انتخاب کتاب سال ارسال شده است، تصریح کرد: این کتاب ها در گرایش های مختلف دینی، علوم اجتماعی، کودک و نوجوان، ترجمه انگلیسی و عربی و بخش ویژه شعار سال، دفاع مقدس، عفاف و حجاب و فرهنگ خراسان است.

 

وی در ادامه از برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب در روز جمعه دوم آبان با حضور دکتر صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد و گفت: این مراسم ساعت 18 در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.

 

مسگرانی تصریح کرد: نمایشگاه امسال کتاب مشهد اختتامیه هم دارد و قرار است که فعال ترین غرفه ها شناسایی و از برگزیدگان نمایشگاه هم در مراسم اختتامیه تقدیر شود.

 

توزیع 600 میلیون تومان بن در نمایشگاه کتاب مشهد

وی درادامه از توزیع 600 میلیون تومان بن در نمایشگاه کتاب مشهد خبرداد و تصریح کرد: امسال تسهیلات نمایشگاه در جهت ارایه بن خواهد بود که 20 درصد بن کتاب و 10 درصد هم ناشر ملزم است که تخفیف دهد.

 

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از مشارکت سازمان های مختلف در این نمایشگاه خبرداد و اضافه کرد: 350 غرفه نمایشگاه مربوط به ناشران عمومی، 180 غرفه نمایشگاه ناشران تخصصی و 50 غرفه نمایشگاه مربوط به ناشران کودک و نوجوان است.

 

وی با بیان این که در نمایشگاه کتاب امسال 9 نمایندگی ناشران از 30 کشور خارجی شامل کشورهای عرب زبان،اسپانیایی، اروپایی و آمریکایی حضور دارند، افزود: بخش جانبی نمایشگاه شامل کتاب های خارجی است.

 

گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد از دوم تا نهم آبان از ساعت 14 تا 21 در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برای بازدید علاقمندان دایر است./934/پ202/ب5

 

ارسال نظرات