۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۲۶۶۴۷

نشست برنامه ریزی همایش مقام ادبی اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان،‌ گفت: ستاد برگزاری همایش مقام ادبی اصفهان با تشکیل دو کمیته اجرایی و علمی فعالیت خود را به منظور برگزاری هرچه بهتر این همایش آغاز کرده است.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امروز در نشست برنامه ریزی برگزاری همایش مقام ادبی اصفهان گفت: در این همایش برنامه های مختلفی مانند شب شعر، سلسله نشست ها و کارگروه های تخصصی ادبی اجرا می شود که مهم ترین این برنامه ها برگزاری همایش علمی با حضور اندیشمندان، علما، محققان و دانش پژوهان حوزه و دانشگاه با موضوع مقام ادبی اصفهان است.

 

وی افزود: ستاد برگزاری همایش مقام ادبی اصفهان با تشکیل دو کمیته اجرایی و علمی فعالیت خود را به منظور برگزاری هرچه بهتر این همایش آغاز نموده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تأکید براهمیت اطلاع رسانی مناسب این همایش گفت: تهیه برنامه های تولیدی رسانه ای و انجام مصاحبه های تخصصی و پخش از طریق رسانه ملی و استانی لازم است.

 

وی با اشاره به این که اساس ادبیات هنر است تصریح کرد: لازم است آثار و مفاخر ادبی بازتولید و احیا شوند تا بتوانند در نسل آینده تأثیر گذار باشند.

 

همچنین در این جلسه هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص زمان و نحوه برگزاری همایش ارایه کردند.

 

شایان ذکر است همایش مقام ادبی اصفهان با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پژوهشگاه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، استانداری اصفهان، دانشگاه اصفهان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، شهرداری اصفهان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حوزه هنری، انجمن شاعران ایران، انجمن قلم ایران و نشر میراث مکتوب در اصفهان برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است نشست برنامه ریزی همایش مقام ادبی اصفهان امروز دوشنبه 28 مهرماه با حضور جمعی از مسؤولان و دست اندرکاران برگزاری این همایش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات