۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۲۶۶۶۴

ثبت نام از علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه دانشگاهیان مرکز بابل

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه دانشگاهیان مرکز مازندران از آمادگی این مرکز برای ثبت نام از علاقه مندان تحصیل در واحد بابل خبر داد.
رييس حوزه علميه دانشگاهيان مرکز بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید باقر حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل امروز در جلسه شورای فرهنکی این دانشگاه بر لزوم نگاه جهادی در مقوله فرهنگ تاکید کرد و گفت: باید با داشتن نگاهی توأم با دغدغه فرهنگی به صورت جهادی در این عرصه فعالیت کرد.

 

وی با بیان این که برای هر کار فرهنگی در عرصه دانشگاه همه متصدیان فرهنگی نیز دیده شوند، افزود: برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات فرهنگی با توجه به هدف گزاری صورت گرفته و غنای محتوای آن می تواند در اثر گذاری فرهنگی مؤثر باشد.

 

رییس حوزه علمیه دانشگاهیان مرکز بابل به میزان فراگیری مخاطبان کار فرهنگی اشاره کرد و ضمن مهم دانستن آن گفت: در اجرای برنامه های فرهنگی باید با پرهیز از شتابزدگی و انجام کارهای به ظاهر فرهنگی اما بی محتوا و کم محتوا کارهای ماندگار و اثرگذار با بیشترین مخاطب مد نظر باشد.

 

وی ادامه داد: برای ایجاد شور و نشاط و تبدیل شدن شعار سال فرهنگ به یک گفتمان رایج، مسؤولان باید توجه به امور فرهنگی را مورد توجه عملی قرار بدهند و بر این شعار تکیه لازم را داشته باشند.

 

استاد حوزه و دانشگاه، ایجاد تفرقه را حرکتی ضد فرهنگی و آسیب زا عنوان و تصریح کرد: در باید همه برنامه های فرهنگی در جهت رشد و تعالی دانشگاهیان به سمت اهداف عالی انسانی باشد و ضمن پذیرش همه سلیقه های موجود در چارچوب نظام، باید از ایجاد تفرقه جلوگیری کرد.

 

وی با بیان این مطلب که دانشگاه خانه احزاب نیست گفت: نباید دانشگاه عرصه تاخت و تاز سیاسیون و احزاب مرتبط شود و در این عرصه باید مراقبت جدی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام حسینی یکی از مقوله های فرهنگی در دانشگاه ها را توجه به  فرهنگ تدریس با کیفیت بالا عنوان و خاطرنشان کرد : ترویج فرهنگ تدریس با کیفیت و کمیت بالا با شناسایی و تشویق اساتید نمونه در این عرصه میسر می شود.

 

وی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با موضوعات فرهنگی و نقد مبانی فرهنگی غرب را یکی از عوامل شناخت درست از فرهنگ غربی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان برشمرد و افزود: با ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در حوزه نقد فرهنگی به خصوص فرهنگ غرب و اثرگزاری آن به جامعه می توان از اثرات مخرب آن بر جامعه کم کرد.

 

رییس حوزه علمیه دانشگاهیان مرکز بابل ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی، ترویح فرهنگ عفاف و حجاب، توجه به فرهنگ مسجد محوری را در حوزه فرهنگ دارای اهمیت دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، در برنامه ریزی های فرهنگی حتماً از روشن فکران مذهبی استفاده شود تا با نگاه دقیق اثرات یک کار فرهنگی قبل از انجام آن به دقت دیده و سنجیده شود.

 

وی در ادامه از ثبت نام دانشجویان علاقمند برای حوزه علمیه دانشگاهیان مازندران مرکز بابل خبر داد و گفت: علاقمندان برای ثبت نام در حوزه علمیه دانشگاهیان می توانند در ساعات اداری با در دست داشتن عکس، کارت ملی، شناسانامه و کارت دانشجویی در این حوزه علمیه ثبت نام کنند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات