۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۲۶۶۷۳
آیت الله سلیمانی:

امروزه بسیاری از مشکلات خانواده‌ها ناشی از شبکه‌های ماهواره‌ای است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان عوامل تأثیرگذار بر سبک زندگی، گفت: الگوی سبک زندگی، باید بومی و با فرهنگ و اعتقادات انسان سازگار باشد.
 نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش سبک زندگی اسلامی گفت: سبک زندگی اسلامی به سبب اینکه با همه مسائل زندگی همخوانی دارد؛ انسان را به آرامش، سعادت و نیکبختی می رساند.

 

وی ادامه داد: فرهنگ غرب مهاجم و عریان است و هیچ‌یک از مبانی انسانی را رعایت نمی کند؛ اما در اسلام، حد و مرزها مشخص و ارزش و احترام انسان کاملا رعایت می‌شود.

 

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: امروزه یکی از عمده مشکلات خانواده‌ها شبکه‌های ماهواره‌ای شده است؛ به‌گونه‌ای که هر روز یک نیاز جدید و کاذب به‌وجود می‌آورند و آرامش را از زندگی بشر گرفته‌ و نسل جدید را از نسل قدیم جدا می‌کنند.

 

وی افزود: اگر در گذشته این همه تجهیزات و پیشرفت نبود؛ اما آرامش وجود داشت. امروز آرامش انسان‌ها به خاطر آسایش‌شان نابوده شده است و هیچ‌کس در زندگی آرام نیست. سلیمانی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات موجود انسان‌ها به این سبب است که سبک زندگی درستی انتخاب نکرده اند؛ در حالی که دین مبین اسلام برای آرامش بشر به‌وجود آمده است و پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص)، رسول رحمت و مرحمت هستند.

 

 آیت الله سلیمانی گفت: دشمنان برای رواج فرهنگ غربی و انحراف سبک زندگی اسلامی سرمایه‌گذاری‌های زیادی از طریق فضاهای مجازی و رسانه‌ها انجام داده‌اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: استکبار و سایر دشمنان همواره رصد می‌کنند که این هجمه ها و تلاش‌هایشان چه تأثیری در سبک زندگی و اخلاق و رفتار مسلمانان از جمله در ایران داشته است.

 

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: این در حالی است که قرآن کریم نوید می‌دهد که اسلام عزیز خود دارای سبک و سیاق زندگی شایسته و مطلوبی است./831/د102/ب

ارسال نظرات