۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۲۶۶۷۶
رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی خبر داد؛

همایش ادیان توحیدی در اصفهان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ ادیان توحیدی گفت: این همایش با حضور نمایندگان دین اسلام و پنج اقلیت دینی ارمنی، آشوری، کلیمی، زرتشتی و صابئین برگزار می شود.
اديان توحيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، فریبرز راهدان رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بزرگ ادیان توحیدی گفت: این همایش با حضور نمایندگان دین اسلام و پنج اقلیت دینی ارمنی، آشوری، کلیمی، زرتشتی و صابئین برگزار می شود.

وی در ادامه این همایش را شامل دو بخش دانست و گفت: قرائت پیام حضرت آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان و سخنرانی نمایندگان ادیان توحیدی از برنامه های این همایش است.

رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی همایش ادیان توحیدی را یک سال با فراخوان و یک سال بدون فراخوان مقاله دانست و افزود: در همایش امسال فراخوان ارسال مقاله به مراکز دانشگاهی داخل و خارج ارسال شده است.

وی برجستگی محتوای علمی را از ویژگی های این همایش برشمرد و ادامه داد: مقاله ها به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی دریافت می شود و مقالات برتر در فصلنامه مطالعات بین الادیانی منتشر خواهد شد.

راهدان در ادامه فراخوان مقاله ازطریق وزارت امور خارجه، سازمان ارتباطات اسلامی و امور بین الملل شهرداری اصفهان دانست و ابراز داشت: این فراخوان همچنین نمایندگان ادیان به کشورهای مختلف از جمله همه خواهر خوانده های اصفهان ارسال شده است.

 

وی با اشاره به همکاری و مشارکت 18 دستگاه و ارگان فرهنگی، علمی و سیاسی کشوری و استانی، گفت: نهاد ریاست جمهوری، وزارت امورخارجه، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، انجمن جامعه شناسان ایران، استانداری، شهرداری و دانشگاههای مختلف جزو مشارکت کنندگان مراسم هستند.

 

در ادامه مجید جعفریان رییس کمیته داوران همایش بین المللی ادیان توحیدی به برگزاری این همایش بین المللی ادیان توحیدی در آذرماه اشاره کرد و گفت: این همایش از اواسط شهریور تا 15 آبان آماده دریافت مقالات می باشد.  

 

وی در ادامه فرقه‌گرایی را یکی از معضلاتی دانست که دامن‌گیر کل دنیا شده است و گفت: این قبیل همایش‌ها به دوستی بیشتر ادیان و جلوگیری از متفرق شدن ادیان کمک می‌کند.

 

جعفریان در ادامه ابراز داشت: این همایش در چهار محور مهم و اساسی مفهوم‌شناسی، رفتارشناسی، پیشینه‌شناسی و مسأله‌شناسی برگزار می شود.

 

رییس کمیته داوران همایش بین‌المللی ادیان توحیدی با بیان این که محور دوم این همایش جایگاه ادیان در فرهنگ است، گفت: بحث زنان و نگاه جنسیتی آنان به لحاظ فرهنگی و رشد فمینیستی با نگاه سکولار، رشد معنویت‌گرایی و فرقه‌های انحرافی در ادیان مختلف، ادیان توحیدی و مناسبات فرهنگی و کارکردهای بین‌المللی بحث توریسم مذهبی از دیگر محورهای این همایش است.

 

جعفریان اضافه کرد: دبیرخانه این همایش از اواسط شهریور تا 15 آبان‌ماه چکیده مقالات را دریافت خواهد کرد و اصل مقالات نیز در 30 آذرماه دریافت خواهد شد که تا آغاز زمان برگزاری همایش، فرصت مناسبی برای اعلام برگزیدگان خواهیم داشت./939/پ203/ب

ارسال نظرات