۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۲۶۶۸۰
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

آگاهی نداشتن مردم از وقف قرآنی تنها دلیل کم بودن وقف قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: مردم آمادگی مشارکت برای وقف در حوزه قرآن را دارند و با این‌که این آمادگی وجود دارد اما وقف قرآنی بسیار کم است که تنها دلیل آن آگاهی نداشتن مردم از وقف قرآنی است و باید در این زمینه تلاش‌ها بیشتر شود.
حجت الاسلام محمدرضا حشمتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین هم‌اندیشی وقف قرآنی، با حضور اساتید، صاحب نظران و مدیران فرهنگی کشور که پیش از ظهر امروز در هتل ارم تهران برگزار شد، گفت: درصد بسیار ناچیزی از واقفان در امر وقف قرآنی ورود پیدا می‌کنند که برای اصلاح این روی‌کرد، نیاز به فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ وقف قرآنی احساس می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد درباره وظایف کمیسیون تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: مأموریتی که به کمیسیون تبلیغ و ترویج داده‌ شد، این بود که بحث ترویج وقف قرآنی را پیگیری کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآنی آن به عنوان بخشی از کمیسون تبلیغ و ترویج تلاش دارد تا پایان سال به این پروژه رسیدگی شود که البته موفقیت در این راستا به همکاری سازمان اوقاف نیاز دارد.

وی درباره ثمربخشی فعالیت‌های قرآنی با بیان این که فعالیت‌های ما زمانی منجر به نتیجه می‌شود که ثبات داشته‌باشیم، ابراز داشت: ما باید با تشویق و ترغیب مردم مکان‌هایی را برای وقف ایجاد کنیم تا موسسات ما ثبات پیدا کنند و چگونگی وقف را برای مردم توضیح دهیم و برای آن ها مشاوره حقوقی داشته باشیم و آنان را در این باره راهنمایی کنیم.

حجت‌الاسلام حشمتی تصریح کرد: مردم برای وقف در حوزه قرآن آمادگی دارند و با این‌که این آمادگی وجود دارد اما وقف قرآنی بسیار کم است که تنها دلیل آن آگاهی نداشتن مردم از وقف قرآنی است و باید در این زمینه تلاش‌ها بیشتر شود.

وی با بیان این‌که باید به مردم اطلاع‌ داده شود که وقف را حتی می‌توان با وقف یک جلد قرآن کریم آغاز کرد، ابراز امیدواری کرد: ان‌شاء الله بتوانیم با کارهای هنری که در معاونت قرآنی وزارت ارشاد در دست تهیه است، موضوع وقف قرآنی را در کشور توسعه و  ترویج دهیم.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به این‌که اطلاعات سازمان اوقاف باید بهبود بخشیده شود، خاطرنشان کرد: تنوع وقف از وقف یک جلد قرآن تا بهره برداری از یک مجموعه یا مکان اوقافی گسترده است که جمع‌آوری اطلاعات موقوفات می‌تواند کمک شایانی به ساماندهی بهتر وقف در کشور نماید.

وی در پایان با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ قرآنی تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها می‌توانند در زمینه گسترش فرهنگ وقف قرآنی در جامعه بسیار اثرگذار باشند./805/پ202/ص

ارسال نظرات