۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۲۶۶۸۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی:

رهبر انقلاب بزرگ‌ پرچمدار وقف هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی برای وقف و فعالیت های مذهبی مردمی، گفت: رهبرمعظم انقلاب، در حال حاضر بزرگ‌ پرچمدار وقف هستند.
حجت الاسلام گنابادي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی در نخستین هم اندیشی پیرامون وقف قرآنی، با حضور اساتید، صاحب نظران و مدیران فرهنگی کشور که امروز در هتل ارم تهران برگزار شد، گفت: بیشترین موقوفات در سطح کشور در استان خراسان رضوی وجود دارد و ما برای مدیریت آن ها باید اعتبارات دولتی و رسمی داشته‌باشیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی درباره ضرورت اختصاص اعتبار به موقوفات اظهار کرد: موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) در خراسان رضوی 70 درصد است و در حال حاضر، درآمد و موجودی سه هزار موقوفه از موقوفات عزاداری امام حسین(ع) کمتر از 100 هزار تومان است.

 

وی با اشاره به این‌که رهبرمعظم انقلاب، در حال حاضر بزرگ‌ پرچمدار وقف هستند، گفت: فعالیت‌های مذهبی و مردمی سبب استمرار فعالیت‌های قرآنی می‌شود که تجربه خیرین مدرسه‌ساز نمونه‌ای از آن است که آن را به شکل وقف درنیاورده ایم. لازم است از این قبیل دستگاه‌ها به صورت وقف استفاده شود تا پشتوانه مردمی داشته‌باشد.

 

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: افراد و مراکزی مانند ائمه جماعات، مساجد، مطبوعات، تشکل‌ها نقش برجسته‌ای در ماموریت فرهنگ‌سازی وقف دارند و لازم است بخشی از سهمیه موقوفات استانی به موقوفات قرآنی اختصاص پیدا کند. همچنین با سرمایه‌گذاری خرد می‌توانیم زمینه ایجاد موقوفات بزرگ را داشته باشیم. /807/پ203/ب5

ارسال نظرات