۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۲۶۶۹۱
مدیر موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا:

ترویج وقف قرآنی بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه را حل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: مردم به وقف قرآن اشتیاق دارند و از این طریق بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه حل می‌شود.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام طباطبایی، رییس موسسه جامعه القرآن در نخستین هم اندیشی پیرامون وقف قرآنی، با حضور اساتید، صاحب نظران و مدیران فرهنگی کشور که امروز در هتل ارم تهران برگزار شد، گفت: ما باید در رابطه با توسعه فرهنگ قرآنی راهکار داشته‌باشیم زیرا اگر بر روی موقوفات کار و برنامه ریزی درستی نشود، تبعات بسیار بدی می تواند داشته باشد.

 

وی افزود: برای شروع کار باید واقفان توجیه شوند که چند درصد از وقوفات برای قرآن است؛ انگیزه وقف موسسه باید بر اساس باقیات صالحات باشد و باید به مشارکت های خرد اهمیت داده شود و فرآیند وقف به شکل طرحی ارائه شود که زمینه وقف قرآنی برای هر شخصی فراهم شود.

 

همچنین حجت‌الاسلام شاهسونی، مدیر موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، با بیان این‌که حضرت یوسف(ع) یکی از انبیایی بودند که بیشترین استفاده از امور مالی را در راه دین داشتند، اظهار کرد: موقوفات دینی درست و به جا است اما بسیاری از مشکلات را حل نمی‌کند و باید با دیدگاه خصوصی‌سازی حرکت کنیم و موقوفات را برای موسسات مردمی تدارک ببینیم.

 

وی افزود: مردم به وقف قرآن اشتیاق دارند و از این طریق بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه نیز حل می‌شود.

 

همچنین حجت‌الاسلام برزگر، مدیر موسسه مکتب قرآن ثارالله با بیان این‌که باید با موسسات قرآن صحبت و از نقطه نظرات آن ها استفاده شود، تأکید کرد: مربیان قرآن باید بیمه شوند و اوقاف برای فرهنگسازی با موسسات قرآنی همکاری و از آن ها پشتیبانی کند.

 

وی پیشنهاد کرد: خوب است شهرداری بخشی از فرهنگسراها را برای کارهای قرآنی وقف کند و نیز بخشی از مناطق وقفی  به وقف اختصاص داده شود. /807/پ203/ب5

ارسال نظرات