۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۲۶۷۲۱

چند خبر کوتاه از مازندران

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی قرآن کریم در آمل و اختصاص بودجه پنجاه میلیون ریالی برای احداث خانه های عالم در محمودآّباد مهم ترین عناوین خبرهای کوتاه استان مازندران است.
خبرگزاري رسا

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، گفت: مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی سازمان اوقاف و امورخیریه این هفته در شهرستان آمل برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: این مسابقات در مقطع شکوفه ها زیر شانزده سال و بزرگسالان صورت گرفت که مسابقات اذان نیز در روز چهارشنبه، سی مهر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام علیخانی ادامه داد: مسابقات برادران در سالن همایش دانشکده علوم قرآنی آمل و مکان مسابقات خواهران در سالن همایش مرکز فرهنگ قرآنی امامزاده ابراهیم(ع) آمل بوده که حدود 450 نفر از فعالان قرآنی شهرستان آمل در آن شرکت کردند.

 

وی با بیان این که قرآن بهترین هدایت کننده سعادت بشری است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا بهره گیری ارزنده ای از معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی داشته باشیم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که توجه به قرآن زمینه ساز تعالی جامعه می شود، افزود: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می شود، توجه و توسل به این کتاب آسمانی می تواند خنثی کننده همه نقشه ها و برنامه های آنان باشد.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید با برنامه ریزی منسجم و سازمان یافته باشد، ادامه داد: همه ما باید سعی کنیم که نوای نوربخش قرآن کریم در خانه هایمان طنین انداز باشد و از این کتاب ارزنده به بهترین وجه ممکن و در راستای خودسازی بهره گیریم.


اختصاص بودجه پانصد میلیون ریالی برای احداث خانه های عالم در محمودآباد


حجت الاسلام سید عبدالله حسینی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، با اشاره به برگزاری جلسه ای در این شهرستان با حضور فرماندار، بخشداران و مدیران محمودآباد و سرخرود در راستای احداث خانه های عالم، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهایی است که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال 1360  ایجاد و تاکنون مشغول فعالیت در زمینه قرآنی، تبلیغی و فرهنگی است.


وی با اشاره به کمبود اعتبار در زمینه های فرهنگی، افزود: احداث خانه های عالم در روستاها یکی از طرح های شاخص سازمان تبلیغات اسلامی است که با همکاری دست اندرکاران روستایی، دستگاه های اجرایی و استانداری و اعتبار مربوطه  می توان آن را گسترش داد.


حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در این جلسه سیف الله فرزانه، فرماندار محمودآباد آمادگی کامل فرمانداری را  برای تخصیص و جذب اعتبار خانه های عالم به مبلغ پانصد میلیون ریال به سازمان تبلیغات اسلامی محمودآباد اعلام کرد.


سرپرست اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد افزود: برگزاری نمازجماعت، برنامه های دینی و مذهبی در روستاها از سوی روحانیان مستقر انجام می شود که نقش ارزنده و گرانقدری در راستای ترویج تعالیم والای دینی و سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) در جامعه دارد.


وی با تاکید بر این که حضور روحانیان در روستاها می تواند در راستای گسترش و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در این مناطق اثرگذار باشد، گفت: باید در تلاش باشیم تا از ظرفیت های موجود به بهترین نحو ممکن در راستای ترویج اسلام ناب محمدی(ص) بهره گیری کنیم.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

بهره گیری از ولایت سبب سعادت دنیا و آخرت انسان می شود

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، امروز در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که مسیر ولایت فقیه همان راه غدیر است، افزود: پیام غدیر تبیین و ترویج ولایت فقیه و دفاع قولی و عملی از ولایت است.

 

وی با تاکید بر این که دفاع از ولایت فقیه در همه منابر و سخنرانی‌ها باید ظهور و بروز داشته باشد، عنوان داشت: ولایت فقیه بزرگترین نعمت الهی است که در بین ما قرار دارد و ما برای سعادت دنیا و آخرت باید به دستورات ولی زمان خود لبیک بگوییم.

 

حجت الاسلام علیزاده خدمت به امامزادگان و موقوفات را فرصتی بزرگ برای اعتبار بخشیدن انسان نزد خداوند دانست و گفت: آهنگ فعالیت اوقاف جهادی و فرهنگی است و هر روز در راستای منویات مقام معظم رهبری در این نهاد مذهبی و فرهنگی گام بر می‌داریم.

 

وی با اشاره به این که اقتصاد، فرهنگ و فناوری را که مقام معظم رهبری فرمودند را در مجموعه اوقاف اجرایی می‌کنیم، تصریح کرد: قرارگاه سید الشهدا مورد تاکید و تایید رییس سازمان اوقاف است که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران استقرار پیدا می‌کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از عاشورا به عنوان یک جریان فرهنگی نام برد و بیان داشت: ناکام‌ترین افراد در تاریخ کسانی بودند که در مقابل اسلام و دین ایستادگی کردند./1314/ د101/ب1

ارسال نظرات