۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۲۶۷۴۰
استاد حوزه علمیه قم:

روح اسلام و شیعه بر پایه ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: ولایت فقیه، ولایت بر جامعه اسلامی است و گذراندن جامعه از فراز و نشیب های سیاسی و اجتماعی و توطئه ها وغیره است.
حجت الاسلام محمد جواد سيفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد جواد سیفی مازندرانی استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در آیین گرامیداشت دهه ولایت و احیاء نهج البلاغه در مسجد الهادی کاشان گفت: عزاداری های امام حسین (ع) بعد از 1400 سال از واقعه کربلا هر سال شکوفا ترو پویاتر از سال قبل می شود و این عزاداری ها تا ابد باقی خواهد ماند و از تاریخ محو نمی شود.

 

وی افزود: عده ای درتاریخ بودن که معنای غدیر را فهمیدند و اعلام کردند یا امیرالمومنین اگر حق ولایت تو را خوردند ما  براساس ندای هیأت من الذله تو که زیر بار ظلم نرفتن است و سازش با استکبار جهانی که باعث خفت و خواری مسلمانان است نرفتیم تا حق ولایت تو را زنده کنیم.

 

 حجت الاسلام سیفی پیروی از ولایت فقیه در زمان غیبت را پیروی از امام زمان دانست و گفت: ولایت فقها ولایت رسول الله است و همان گونه که بر مردم واجب بود از پیامبراکرم(ص) تبعیت کنند امروز نیز بر مردم واجب است تا از ولایت فقیه که همان ولایت مطلقه است پیروی کنند.

 

وی افزود: ولایت فقیه مانند امام معصوم ولایت بر مکفرات ندارد اما ولایت فقیه، ولایت بر جامعه و عبور دادن جامعه از فراز و نشیب های سیاسی و اجتماعی و توطئه های پیش رو را دارد.  

 

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که برخی افراد وسواس خناس در جامعه واژه امام را برای ولایت مطلقه فقیه جایز نمی دانند و معتقدند وظیفه ولایت فقیه فقط فتوا دادن است و امام  تنها به ائمه اطهار(ع) اطلاق می شود گفت: در حالی که به پیش نماز مسجد نیز امام جماعت گفته می شود اما این افراد به امام جماعت مسجد اشکالی وارد نمی دانند.

 

حجت الاسلام سیفی یاد آورشد: این افراد برای ایجاد تفرقه در جامعه ولایت فقیه را برای مردم اشتباه معنا می کنند در حالی که امام راحل می گوید ولایت فقیه یعنی ولایت و سرپرستی بر جمیع آنچه مبتنی بر مصالح اسلام است.   

 

وی افزود: امام راحل ولایت فقها را ولایت رسول الله می داند و معتقد است همانگونه که در زمان پیامبراکرم(ص) تبعیت از پیامبر بر مردم واجب بود امروز نیز در زمان غیبت تبعیت از ولایت فقیه بر مردم واجب است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه روح اسلام و شیعه بر پایه ولایت فقیه است گفت:  اگر این ولایت فقیه نباشد نمازهایی که می خوانند اثری ندارد و به مانند نماز هایی که در عربستان خوانده می شود و با وجود این که هنگام نماز همه مغازه ها را رها می کنند و یکسره قرآن می خوانند و حافظ قرآن هستند اما  آمریکا و اسرائیل و شیطان از این نماز ها هراسی ندارند.  

 

به گفته وی تفکر ولایت مطلقه فقیه و حکومت اسلامی یک تفکر بدون عیب و نقص است اما اگر در زمینه اجرا در برخی جاها همراه اشتباهات و کوتاهی است به خاطر این است که پیام غدیر را نگرفته اند.

 

حجت الاسلام سیفی غدیر را یک تفکر و جریان خواند و با اشاره به این که  تاریخ غدیر مبداء این تفکر و جریان است یاد آورشد: هیچ جامعه ای به حیات طیبه خودش نخواهد رسید مگر با ولی مورد تأئید معصومین، اما برخی تلاش می کنند حق و باطل را برای مردم قاطی کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با تأکید بر این که قدر ولایت و انقلاب اسلامی را باید دانست گفت: حکومت اسلامی که آرزوی اهل بیت(ع) بوده است امروز به جایی رسیده است که درجامعه المصطفی قم طلاب سراسر دنیا با نژادها و رنگ های مختلفی هستند انقلاب اسلامی را درک کرده اند و به آن وابسته شده اند.

 

وی افزود: علاوه بر این تأثیر حضور مردم ایران در راهپیمایی روز قدس به گونه ای است که مردم آن طرف دنیا را نیز خوشحال می کند و به قدری به مردم ایران و انقلاب اسلامی علاقه دارند که تمام آمال و آرزوهای خود را در موفقیت مردم ایران و جمهوری اسلامی می بینند اما عده ای دیگر در داخل سعی و تلاش دارند نظام را وارونه جلوه دهند و آن را از درون متلاشی کنند اما اتحاد و همدلی مردم باعث ناامیدی آنها شده است.  

 

حجت الاسلام سیفی گفت: اگر امروز تعدادی از سران کشورهای استکبار جهانی درطرف دیگر دنیا امیدوار هستند برای این است که این چند نفر داخل کشور به جای منافع اسلام و نظام  هنوز به فکر منافع شخصی خود هستند./1307/پ202/ب

ارسال نظرات