۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۲۶۷۴۸

امنیت غذایی یکی از مهم ترین ضرورت های تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امنیت غذایی یکی از مهم ترین ضرورت های اقتصاد مقاومتی و حیاتی جامعه است زیرا سلامت و بقای جامعه را تضمین می کند، گفت: متاسفانه نوسان قیمت امنیت غذایی اقشار ضعیف جامعه را در حال حاضر مورد تهدید قرار داده است.
حجت الاسلام سيدمحمدباقر عبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان، صبح امروز در بازدید از کارخانه ها مواد غذایی در خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه در سال های اخیر نوسان قیمت مواد غذایی و عدم ثبات قیمت این مواد امنیت غذایی خانواده های محروم و نیازمند را فراهم کرده است.

 

وی با بیان این که باید در سطح کشور نظارت ویژه ای بر قیمت مواد غذایی صورت گیرد، افزود: صنعت غذا با سلامت افراد در ارتباط مستقیم است و حیات یک ملت را تهدید یا تنظیم می کند به همین دلیل باید نظارت نهادهای بهداشتی و نظارت نهادهای توزیع کننده و نظارتی بر فعالان این صنعت بیشر باشد تا مواد غذایی که به دست مردم می رسد از سلامت کافی برخوردار باشد.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه سلامتی یکی از ملاک های مهم برای تقسیم بندی کشورها به پیشرفته و در حال پیشرفت محسوب می شود و زمانی که  کیفیت غذایی مردم بهبود یابد به تبع آن میزان طول عمر و کارآیی افراد و نیروی فعال کاری بیشتر می شود.

 

 حجت الاسلام عبادی با بیان این که طول عمر به امنیت غذایی بستگی دارد، گفت: کشورهایی که امنیت غذایی خوبی ندارند از توسعه انسانی کمتری برخوردارند و در موارد ذهنی نسبت به کشورهای پیشرفته شاخصه پایین تری دارند.

 

وی افزود: امنیت غذایی به دسترسی همه مردم به غذای کافی در تمام اوقات به منظور یک زندگی سالم و فعال عنوان می شود و اگر این شاخص ها در یک جامعه وجود نداشته باشد آن جامعه با بحران غذایی و به خطر افتادن سلامت اعضای خود روبه رو می شود.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عوامل موثر بر امنیت غذایی تاکید کرد: عوامل مرتبط با تولید و خودکفایی در بخش کشاورزی و عواملی که به‌ صورت غیرمستقیم و از طریق تاثیر‌گذاری بر عوامل اصلی مانند جنگ، خشکسالی، طوفان بر کشت و کار کشاورزان تاثیر می گذارند از مهم ترین عوامل موثر بر امنیت غذایی هستند که متاسفانه در سال های اخیر بروز خشکسالی ها متعدد در صورت بی توجهی مسؤولان امنیت غذایی مردم را در معرض خطر قرار می دهد.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که بعضی از کشورها از موادغذایی به عنوان حربه سیاسی و برای ایجاد فشار بیشتر برعلیه کشورهای دیگر استفاده می‌کنند، گفت: به همین دلیل باید به دنبال خودکفایی باشیم تا تحریم‌ها نتواند مشکلی در کشور ایجاد کند.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که باید در کشور تغذیه سالم مدیریت شود، یادآور شد: متاسفانه در ایران به جای مصرف پروتئین‌ها بر مصرف قند و نشاسته تمرکز کرده‌ایم که این یک معضل است و بر مختل کردن سلامتی افراد بیشترین تاثیر را دارد./968/پ203/ب

ارسال نظرات