۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۲۶۷۷۸
امام جمعه زنجان:

تحریف عاشورا هدف دشمن برای انحراف شیعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی علیه نظام اسلامی،‌ گفت: دشمن با خالی از محتوا کردن فرهنگ امام حسین(ع) و قیام عاشورا به دنبال انحراف تشیع است.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ در زنجان، با اشاره به تأکید ائمه (ع) بر احترام علما گفت: در روایات، بسیار بر اکرام علما تأکید شده است و حتی در روایتی از امام رضا (ع) آمده است که ایشان عالم را در میان مردم مانند زنده ای در میان مردگان می پندارند.

 

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام تبلیغ اظهار داشت: فرصت ماه محرم را غنیمت بشمارید که عامل بقای اسلام است و در این مورد فرموده اند که اسلام نبوی الحدوث و حسینی البقاء است و حتی امام خمینی (ره) نیز بارها فرموده اند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه افزود: یکی از عوامل بقای دین اسلام و نه فقط تشیع، قیام امام حسین (ع) است و اگر امروز بیش از یک میلیارد مسلمان می توانند رو به قبله ایستاده و احکام دینی خود را به جا بیاورند همه آنها چه بدانند و چه ندانند پای سفره جان فشانی های امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان نشسته اند.

 

وی در ادامه قیام امام حسین (ع) را الگوی بسیاری از قیام های جهانی خواند و تأکید کرد: در طول تاریخ تنها الگوی قیام علیه ظلم، قیام امام حسین (ع) بود که انقلاب ها و قیام های بسیاری از ایشان الگو گرفته و علیه ظلم و جور بپا خاستند که نمونه خارجی آن انقلاب هند بود که گاندی رهبر این انقلاب الگوی خود در این راه را قیام امام حسین (ع) معرفی کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به توطئه های استکبار جهانی برای تسلط بر مردم گفت: یکی از سیاست های انگلیس خبیث که از زمان های بسیار دور با مردم این سرزمین مشکل داشته است این بود که برای تسلط بر آنها، قرآن را که مانع بزرگی بر سر راه زیاده خواهی های آنها بود خالی از محتوا کرده و فرهنگ امام حسین (ع) و قیام عاشورا را منحرف نمایند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه روشنگری های علما در طول تاریخ را نجات بخش توصیف و تصریح کرد: اگر مروری بر تاریخ کشور خود داشته باشیم می بینیم که علما در مواضع مختلفی به روشنگری پرداخته و مردم نیز به تبعیت از آنها قیام کرده اند مانند روشنگری های علما در مورد قراردادهای مختلف قبل از انقلاب که به ضرر مردم بوده و دولت ها نیز هیچ توجهی نداشتند.

 

وی در پایان با بیان این که روحانیت با تمام هجمه های جهانی که بر علیه آن وجود دارد باز هم مورد اعتماد مردم است اظهار داشت: با تمام هجمه هایی که شبکه های ضد انقلاب علیه روحانیت داشته و دارند و بارها و بارها آنها را با شدیدترین توهین ها تخریب کرده اند اما باز هم مردم هر چه دارند از علما است و طبق آمارهای گرفته شده باز هم مردم بیشترین اعتماد را به روحانیت دارند./949/پ202/ب4

ارسال نظرات