۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۲۶۷۸۱
رییس شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران:

حوزه‌ علمیه‌ تهران بیش از پیش دچار فقر و فترت گشت

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران در پیام تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی کنی آورده است: در پی فقدان قله‌های علمی معنوی در سنوات اخیر، حوزه‌ی علمیه‌ تهران ـ که وی استوانه‌ آن محسوب می‌شد ـ بیش از پیش، دچار فقر و فترت گشت.
حجت‌الاسلام والمسلمين علي اکبر رشاد، رييس شوراي استاني حوزه علميه تهران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد، رییس شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران با صدور پیامی ارتحال آیت الله مهدوی کنی را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

 

حجت الاسلام و المسلمین رشاد با اشاره به این‌که آیت الله مهدوی کنی از سرمایه‌های بی‌بدیل کشور و انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت آورده است: در پی فقدان قله‌های علمی معنوی در سنوات اخیر، حوزه‌ی علمیه‌ تهران ـ که وی استوانه‌ آن محسوب می‌شد ـ بیش از پیش، دچار فقر و فترت گشت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

 

 

 

حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای ـ دام ظلّه الوارف

 

 

زعیم حکیم امت و رهبر فرهیخته‌ی انقلاب اسلامی

 

سلام الله علیکم

خبر ارتحال فقیه فطن، انقلابی پیشکسوت و عالم خلیق خدوم، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی (قدّس سرّه)، مایه‌ تالّم و تأسف عمیق گردید؛ این روحانی ربانی که از همراهان دیرین حضرت امام خمینی(قدّه) و یاران باوفای حضرت مستطاب عالی بود، مراتب عالی علمی و محاسن و فضائل اخلاقی را با سوابق درخشان مبارزاتی و خدمات گسترده‌ی اجتماعی ـ سیاسی، دانشگاهی ـ حوزوی، توأم ساخته بود. آن عالم عظیم‌الشان از سرمایه‌های بی‌بدیل کشور و انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و فقدان او در شرایط حاضر، الحق مصداق بارز ثُلمه بر پیکره‌ی اسلام و نظام اسلامی قلمداد می‌شود. در پی فقدان قله‌های علمی معنوی در سنوات اخیر، حوزه‌ی علمیه‌ی تهران ـ که وی استوانه‌ی آن محسوب می‌شد ـ بیش از پیش، دچار فقر و فترت گشت.

 

اینجانب این ضایعه‌ مولمه را، از سوی خود و اعضای محترم شورای حوزه‌ علمیه‌ استان تهران، و مدیران، مدرسان و طلاب مدارس علمیه‌ استان، به محضر مبارک حضرت بقیّهًْ الله (ارواحنا له الفداء) و حضرت مستطاب عالی و سایر مراجع تقلید، نیز حوزه‌های علمیه‌ (صانها الله عن الحدثان) و بیت مکرم آن راحل رستگار، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت در جوار الهی، و برای آن زعیم بزرگوار سلامت و طول عمر توأم با توفیقات روزافزون، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت دارم.

اقلّ الطلبه

علی‌اکبر رشـاد

 /959/د102/ص

 

 

ارسال نظرات