۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۲۶۷۸۵
حجت الاسلام طاهری خبرداد؛

معرفی شش مدیر جدید مدارس علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران از معرفی شش مدیر جدید برای مدارس علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان در نکا از آغاز ثبت نام عمره مفرد طلاب خبر داد و گفت: طلاب علاقه مند می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مدیریت حوزه علمیه استان مراجعه کنند.

 

وی همچنین به برگزاری دوره تخصصی ادیان و فرق ویژه طلاب حوزه علمیه مازندران در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل اشاره کرد و افزود: ثبت نام برای شرکت در این دوره آغاز شده است.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود از برگزاری امتحانات شفاهی مدارس علمیه استان از فردا در چهار نقطه مازندران خبر داد و گفت: این آزمون از پایه های یک تا ده خواهد بود و از فردا سی ام مهر به مدت سه روز در مدارس علمیه آیت الله بهشتی(ره) نوشهر، امام حسن عسکری(ع) آمل، امام صادق(ع) کوتنا و مدیریت حوزه علمیه استان در ساری برگزار می شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، تعداد طلاب واجد الشرایط مصاحبه حوزه علمیه مازندران را 413 نفر اعلام کرد و بیان داشت: این طلاب از پایه یک تا ده هستند که برای آزمون شفاهی اعلام آمادگی کردند.

 

وی در ادامه همچنین از آمادگی 133 نفر از اساتید حوزه علمیه مازندران برای شرکت در آزمون شفاهی در تاریخ های اعلام شده خبر داد و خاطرنشان کرد: این اساتید، داوطلب اخذ حکم و مجوز تدریس و یا ارتقاء حکم تدریس هستند و به همین منظور در این آزمون شفاهی شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که چهار استاد از قم و چهار استاد مجرب و توانمند حوزه علمیه استان وظیفه انجام مصاحبه را عهده دار هستند، تصریح کرد: این اساتید اعزامی و بومی در چهار گروه از داوطلبان حوزه علمیه مازندران مصاحبه خواهند کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود از معرفی شش مدیر جدید مدارس علمیه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این مدیران جدید مربوط به مدارس علمیه امام صادق(ع) هشهر، مصطفی خان ساری، ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل، محمدیه قائمشهر، امام صادق(ع) چالوس و مدرسه علمیه جدید التأسیس باقرالعلوم(ع) شیرگاه است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که آیت الله نائینی(ره) به سه عالم مازندرانی حکم اجتهاد داده است، گفت: شیخ محمد تقی آملی(ره)، شیخ مهدی امیرکلایی(ره) و شیخ حسن طبرسی(ره) این سه عالم مازندرانی هستند.

 

حجت الاسلام طاهری با تجلیل از شخصیت های علمی و علمای بزرگ شهرستان نکا، گفت: این شهرستان مهد پرورش علما و بزرگان دینی است که در تاریخ تشیع و حوزه های علمیه بسیار اثرگذار بودند.

 

وی ادامه داد: آیت الله محمدی بایع کلایی(ره) از علمای منطقه نکا است که با هزینه شخصی خود مدرسه علمیه مهدیه در این شهرستان را پایه گذاری کرد که امروز شاهد رونق فعالیت های حوزوی در آن هستیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهرستان نکا به نسبت جمعیت آن بیشترین آمار روحانی را در استان به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مدرسه علمیه برادران و یک مدرسه علمیه خواهران در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات