۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۲۶۸۱۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

بصیرت، مهم ترین ویژگی آیت الله مهدوی کنی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام، بصیرت آیت الله مهدوی کنی را مهم ترین ویژگی این عالم وارسته بیان کرد و گفت: ایشان برای نظام اسلامی خدمات بسیار ارزنده ای داشتند که هیچ گاه از یاد و خاطره مردم پاک نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، رحلت عالم ربانی و یار دیرین امام و رهبری، آیت الله مهدوی کنی را به محضر رهبر معظم انقلاب، علما، ملت شریف ایران و همچنین خانواده ایشان تسلیت گفت و اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی یکی از وزنه های نظام اسلامی بودند که نقش بسزایی در به بار نشستن این انقلاب داشتند.
 
وی با اشاره به دوران پر فراز و نشیب زندگی این مجاهد خستگی ناپذیر، تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی زندگی و همه عمر با برکت خود را صرف مجاهدت، تعلیم و تربیت نیروهای انقلابی و نشر معارف اسلامی و اخلاقی کردند و لحظه ای از ولایت و راه ولایت فاصله نگرفتند.
 
امام جمعه شهرکرد، بصیرت آیت الله مهدوی کنی را مهم ترین ویژگی این عالم وارسته بیان کرد و ادامه داد: ایشان برای نظام اسلامی خدمات بسیار ارزنده ای داشتند که هیچ گاه از یاد و خاطره مردم پاک نخواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ویژگی های این یار صدیق امام و رهبری، خاطرنشان کرد: مبارزه و مجاهدت در راه خدا، اخلاص، تربیت دانشجویان انقلابی، بصیرت، ولایتمداری و حضور در صحنه های گوناگون نظام، از مهم ترین ویژگی های آیت الله مهدوی کنی بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که آیت الله مهدوی کنی از همان سال های نخست شکل گیری انقلاب به صف انقلابیون پیوستند و دوشادوش مردم برای شکل گیری این نظام و انقلاب مبارزه کردند، اظهار داشت: تربیت نیروهای انقلابی و همچنین ساماندهی و جهت دهی نیروها در زمان انقلاب از مهم ترین اقدامات انقلابی این عالم ربانی بود که همین عاملی برای دستگیری، تبعید و شکنجه وی شد.
 
وی همچنین به تألیفات علمی و نقش استادی آیت الله مهدوی کنی در ترویج معارف اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: بصیرت و قاطعیت و صراحت آیت الله مهدوی کنی، از وی چهره ای قابل قبول و مصلح برای همه گروهای سیاسی ساخته بود و همه از وی به عنوان چهره ای بی طرف یاد می کردند و این مسأله عاملی برای محبوبیت او در بین عموم مردم شده بود./9457/ت302/ب2
ارسال نظرات