۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۲۶۸۲۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کادرسازی و تربیت نیرو برای نظام اسلامی از خدمات ماندگار آیت الله مهدوی کنی بود

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کادرسازی و تربیت نیروی توانمند برای مدیریت نظام اسلامی از خدمات ارزشمند و ماندگار آیت الله مهدوی کنی بود.
آيت الله مهدوي كني

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تسلیت به مناسبت رحلت ملکوتی آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: وی عالمی هوشمند و بادرایت بود که در طول بیش از سه دهه اخیر در سنگرهای مختلفی به نظام و اسلام خدمت صادقانه و خالصانه کرد.

 

وی با بیان این که مرحوم آیت الله مهدوی کنی در بحران ها و گذرگاه های مهم تاریخ انقلاب اسلامی همواره در کنار امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضور داشت، اضافه کرد: این عالم ربانی هیچ گاه به دنبال نام و نان و اندوختن ذخایر دنیوی نبود بلکه همواره چه در دوران پیش از انقلاب و چه پس از پیروزی انقلاب و کسب مسؤولیت های مختلف، بسیار ساده و زاهدانه زندگی می کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به تأسیس و مدیریت دانشگاه امام صادق(ع) از سوی آیت الله مهدوی کنی، خاطرنشان کرد: کادرسازی و تربیت نیروی توانمند برای مدیریت نظام اسلامی از خدمات ارزشمند و ماندگار آیت الله مهدوی کنی بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی مرحوم آیت الله مهدوی کنی را عالمی عامل توصیف کرد که با وجود سن و سال بالا به حفظ سنگر نماز جمعه بسیار مقید بود و حتی یک بار نیز حضور در نماز باصلابت جمعه را ترک نکرد.

 

وی با بیان این که اخلاص در جوهره وجود این عالم بزرگوار ریشه داشت، اضافه کرد: آیت الله مهدوی کنی در غالب مراسم های سیاسی و اجتماعی نظام حضور داشته و با خلوص نیت برای اعتلای انقلاب و نظام اسلامی تلاش می کرد.

 

گفتنی است، آیت‌الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز( سه شنبه) و بعد از تحمل پنج ماه بیماری دار فانی را وداع گفت.

 

یار دیرین حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب، عصر روز چهار‌شنبه چهاردهم خرداد پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، در منزل خود دچار حمله قلبی شده و پس از انتقال به بیمارستان به کما رفت.

 

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی سال 1310 در روستای کن از توابع تهران به دنیا آمد.

 

وی ریاست مجلس خبرگان رهبری و دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز را بر عهده داشت و رییس دانشگاه امام صادق(ع) و استاد درس اخلاق اسلامی این دانشگاه نیز بود./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات