۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۲۶۸۲۸
سردار جعفری:

ایران ابرقدرتی معنوی در مقابل استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده کل سپاه پاسداران در کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب و 8 سال دفاع مقدس گفت: خون پاک شهیدان این کشور باعث شده است تا بزرگترین دستاورد آن بیداری جهان اسلام و به زانو در آمدن استکبار جهانی باشد.
سردار جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز در کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد در حسینیه بیت الزهرا، دوری از فرهنگ شهادت را گمشده جامعه امروز دانست و گفت: جامعه امروز به شدت نیازمند آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ، آرمان ها و اهداف شهدا است تا بتواند در مسیر درست قدم بردارند.

 

وی ضرورت عمده برپایی یادواره و کنگره های شهدا را ادای حق شهدا بیان کرد و افزود: خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی دارای دستاوردهای عمده و بزرگی است که بررسی سبک زندگی آنان در رسیدن به چنان درجات رفیعی، عامل مهمی در رسیدن به سبک زندگی اسلامی است.

 

سردار جعفری با بیان دستاوردهایی از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی که سبب قوت قلب امروز جامعه است، گفت: ایمان و باور مسلمانان جهان در الگوگیری از انقلاب و دفاع مقدس بزرگترین دستاورد 8 سال دفاع است.

 

وی با اشاره به آیه «فَلْیُقاتِلْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ الَّذینَ یَشْرُونَ الْحَیاةَ الدُّنْیا بِالْآخِرَةِ وَ مَنْ یُقاتِلْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتیهِ أَجْراً عَظیماً» گفت: اجر و پاداش عظیمی که خداوند وعده آن را به شهدا داده است، تنها مختص به آنان نیست و جامعه ایران نمونه ای از اجر عظیم است که نصیب مردم این کشور کرده است و به دست آوردن این دستاوردها تنها به برکت خون شهیدان است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه بیان داشت: از جمله مهمترین دستاوردهای انقلاب می توان به تشکیل حکومتی دینی با محوریت ولایت فقیه بعد از گذشت 1400 سال از تاریخ اسلام، استقلال و آزادی کشور بعد از پیروزی غیرمسلحانه و سقوط رژیم شاهنشاهی و دفاع در برابر همه استکبار جهانی در 8 سال دفاع، توسعه بیداری اسلامی و الگوگیری از انقلاب ایران خصوصا بعد از فتنه 88 ازجمله دستاوردهای مهم انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد.

 

وی در ادامه افزود: باور کردن حقانیت انقلاب اسلامی و تثبیت کامل انقلاب بعد از جنگ تحمیلی، امنیت پایدار و کامل کشور علی رغم همه برنامه ریزی های دشمن در ناامنی مرزها، عزت و سربلندی ملت و دلبستگی دیگر کشورها به خصوص کشورهای اسلامی منطقه نسبت به ایران که در طول حیات این کشور بی سابقه بوده است، از دیگر دستاوردهای مهم دفاع مقدس است.

 

سردار جعفری مقابله جدی و قطعی با توسعه رژیم صهیونیستی در منطقه را بزرگترین دستاوردانقلاب برشمرد و گفت: الگوگیری از 8سال دفاع مقدس در ایران توسط کشورهای همسایه سبب شد تا رژیم صهیونیستی در تمام جنگ های خود در برابر حزب الله و مردم غزه با اعتراف خود شکست بخورد.

 

وی در ادامه بیان داشت: جبهه انقلاب اسلامی با شتاب و پیروزی در حال پیشروی در خارج از مرزها است که نمونه عینی آن تشکیل حکومتی شیعی در کشور عراق، مقاومت ها و پیروزی های حزب الله در جنوب لبنان و غزه، و پیروزی های مردم سوریه و یمن در برابر استکبار جهانی است.   

 

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به افتخارآفرینی مردم انقلابی شهرستان و هم چنین فرماندهان و شهدای لشکر 8 نجف اشرف در طول دفاع مقدس گفت: ایمان، ذکاوت و توانمندی بالای این لشکر در طول جنگ سبب بیم و هراس دشمن و موفقیت آنان در عملیات ها بود.

 

وی در ادامه بیان داشت: خط شکنی های لشکر 8 نجف اشرف اثر رزق حلال و معنویت مردم این شهرستان است که باید قدر این نعمت را دانسته و در دورانی که سبک های زندگی و روش ها و عقاید در حال تغییر است، باید در انتقال به نسل های بعدی بکوشید.

 

وی در پایان ضمن تسلیت درگذشت آیت الله مهدوی کنی، از همه مسؤولان شهرستان و برگزار کنندگان این کنگره تقدیر و تشکر نمود. /1306/پ202/ج

ارسال نظرات