۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۲۶۸۴۵
امام جمعه نجف آباد:

شهدا مفسران آزادگی، شرافت و ولایت مداری هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران و 2500 شهید این شهرستان گفت: شهدا مفسران مفاهیمی چون آزادگی، شرافت و ولایت مداری هستند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد امروز در کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد، گفت: شهیدان نباید زمینه بهره برداری مطامع دنیوی فرصت طلبان باشند، شهدا زندگان جاویدی هستند که باید سرمشق زندگی خود را از آنان بیاموزیم.

وی خاطرنشان کرد: این یادواره ها تذکری است برای این جمله که، عالم محضر خدا است و همان گونه که هر ساله، رساله کربلا و عاشورا ورق می خورد و هیچ گاه از آن خسته نمی شویم، برپایی چنین مراسم هایی موجب زدوده شدن غبار غفلت از وجودمان می شود.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه افزود: برای برون رفت از مشکلات فرهنگی و اقتصادی تنها راه حل ارتباط بیشتر با شهدا است، آنان که باید حیات، صداقت، شرف، حریت، صبر،‌ مردانگی و ولایت مداری را از رفتار آنان معنا کردند، تا بتوانیم بار دیگر با همان روحیه جهادی، بسیجی و شهادت طلبی مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه داد: امروز در مواجهه با جنگ نرم دشمنان که عزت، شرافت و آزادگی انسان ها نشانه گرفته شده است، این یادواره نه برای کسب افتخار بلکه پیامی است به همه ماست که از نعمت و برکات وجودی شهدا بهترین بهره را ببریم.

امام جمعه نجف آباد گفت: شهادت یک سوم طلاب حوزه های علمیه شهرستان که در حدود 110شهید بودند و هم چنین تقدیم 700 شهید دانش آموزان که تنها از یک مدرسه حدود 234 شهید تقدیم این انقلاب شده است و هم چنین وجود 13خانواده 3شهیدی و شهادت 490نفر از کسبه این شهرستان از جمله جانفشانی های این مردم برای این نظام و انقلاب بوده است.  

وی بیان داشت: این دیار در دوران فعلی نیز افتخار می کند که مانند گذشته به لطف خدا در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و آمادگی خدمت به کشور و انقلاب نمونه است، چنان‌که در قطب علمی با دارای بودن بیش از 1100 طلبه خواهر و برادر، داشتن 40هزار دانشجو، کسب مقام طلایی ورزش در کشور می باشد.

امام جمعه نجف آباد برپایی این کنگره در آستانه ماه محرم را ارزشمند دانست و گفت: ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه عظمت و شرف، ماه عزت، کرامت و آزادگی، ماه سرور و سید شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی در پایان با تشکر از تمام عزیزانی که به انحاء مختلف در برپایی این کنگره نقش داشته اند، گفت: لازم است از جانب مرم شهید پرور این دیار از رهبر معظم انقلاب و همه مسؤولینی که در تهران و استان با همه اخلاص تلاش کردند که یاد و خاطره شهیدان را به عنوان الگو حیات و عزت زنده کنیم، تشکر می کنم. /1306/پ203/ب3

ارسال نظرات