۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۲۶۸۵۱
آیت الله علم الهدی:

آیت الله مهدوی کنی اسطوره نظام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: حضرت آیت الله مهدوی کنی از اسطوره های این نظام است که از دست رفتن این فقیه عالم و استوار ثلمه بزرگی بر نظام و انقلاب بود.
آيت الله علم الهدي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پنجمین سالگرد شهادت شهیدان رجبعلی محمدزاده و نورعلی شوشتری، فرماندهان قرارگاه سلمان و قدس زاهدان و همچنین شهدای وحدت استان سیستان و بلوچستان امروز، 29 مهرماه با حضور درجه داران نظامی و انتظامی و همچین اقشار مختلف مردم در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

در این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی‏ امام جمعه مشهد، اظهار داشت: مسائل شهادت در جامعه با به پایان نرسیده است زیرا شهیدان دلاور مردان غیوری که پرچم دین را زمین نگذاشتند و در میدان جنگ شجاعانه جنگیدند همواره زنده اند.

 

وی تصریح کرد: شعار شهادت و شعائر آنقدر گستره است که در حوزه معرفت شناسی شهادت کم‌تر قدم برداشه ایم.

 

معرفت شناسی شهادت

عضو مجلس خبرگان رهبری به آیه 169 سوره آل عمران (وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ) که خداوند درباره شهید بیان می کند، اشاره کرد و گفت: موضوع این آیات معرفت شناسی انسان‌هایی است که در راه خداوند کشته شده اند.

 

وی با بیان این که به این کسانی که در راه خدا کشته شده اند؛ مرده نگویید؛ تمام کلام و پیام آیه این است که لفظ مرده را برای شهیدان برسر زبان جاری نکنید، ابراز کرد: مقصود فقط به کار نبردن لفظ یا بستن تارهای صوتی برای لغت میت به کسانی است که در راه خدا کشته شده اند، نیست بلکه بالاترین ابزار و عاملی که در باطن بروز و حالت مخفی انسان را آشکار می کند؛ سخن است. سخن  که برملا کننده افکار و اندیشه و برجسته ترین ابزار مکنون انسان است.

 

 بستن دروازه های تعامل و سازش

امام جمعه مشهد تاکید کرد: از آن جا که شهید زنده برای او مراسم مرده برگزار نکنید، شعار مرده برای شهید سر ندهید، هشت سال دفاع مقدس و مبارزه هشت سال دلاورمردانه  مردان خدا و دشمن جنگیدن بستری به نام شهادت در کشور را به وجود آورد تا دروازه تعامل با تمام کشورهای ظلم ستیز، سفره های مصالحه آمیز با کشوره های استکبار ستیز و با همه سفاک های خونریز و تضیع کننده‌های حق مستضعفان عالم را به نام سازش ببندد.

 

وی تصریح کرد: اینکه می گوییم شهیدان زنده اند یعنی با ادامه خط آن‌ها بساط سیاست را باید تنظیم کنیم؛ اگر بنا باشد کشور وابسته به امام زمان(عج) این‌گونه نیندیشد آن روز، روزی است که به شهیدان مرده اطلاق شده و دیگر مسأله شهادت تمام شده است.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این مطلب که جنگ، دفاع، حمایت از دین اسلام و پیامبر(ع) شهادت است که شاهد آن قطعه قطعه شدن بدن شهید شوشتری و هزاران شهید دیگر است، افزود: هنگامی که دلاورمردانی که تحت فرماندهی شوشتری با دشمن خدا جنگیدند و پیکر پاره پاره آن ها روی دست شهید شوشتری قرار گرفت، او نگفت این‌ها مردند گفت: همه زنده اند و من ادامه دهنده راه و خط آن‌ها هستم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز من و تو باید بایستیم و از خدا و قرآن دفاع کنیم؛ با حرکت، با عمل، با دفاع و با تداوم خطی که شوشتری ایستاد و تکه تکه شد؛ ادامه دهنده خط او و شهیدان باشیم.

 

واقعیت باورمندانه نظام فکری ما

وی خاطرنشان کرد: زنده بودن شهیدان؛ واقعیت باورمندانه نظام فکری ما است که باید در سیاست خارجی، حرکت‌های درونی تعاملات جهانی این دلاوری ها و ایستادگی ها اصول کار ما قرار گیرد، در همه عرصه هایی که دشمن فتنه و توطئه خلق می‌کند این واقعیت باید تبلور پیدا کند که شهید مثل من وتو زنده است و مسأله شهادت در جامعه تمام نشده است.

 

آیت الله علم الهدی در پایان به درگذشت آیت الله مهدوی کنی اشاره و ابراز کرد: حضرت آیت الله مهدوی کنی از اسطوره های این نظام است که از دست رفتن این فقیه عالم و استوار ثلمه بزرگی بر نظام و انقلاب بود، امیدواریم خداوند غم این مصیبت را برای ما جبران کند./1308/پ202/ج

ارسال نظرات