۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۲۶۸۶۳
رییس شورای سیاست گذاری کانون خادم‏الرضا:

تشکل‌های مذهبی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری هیأت و کانون خادم‏الرضا(ع) با بیان این‌که تشکل‌های مذهبی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، گفت: تشکل‏ها و هیأت‏های مذهبی سبب حفظ دین و عامل انتقال ارزش‏های دینی به نسل‏های بعد هستند.
عزاداري دهه اول محرم در هيئت خادم الرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا نشست خبری هیأت و کانون خادم‏الرضا(ع) بعد از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه و تعدادی از اعضای این هیأت در ساختمان اداری این کانون برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست رضا پیمان رییس شورای سیاست گذاری هیأت و کانون خادم‏الرضا(ع) با بیان این‏که هیأت نماد تشکل‏های مذهبی است، گفت: این هیأت‏ها هستند که نقش احیای دین و انتقال آن به نسل‏های آینده را به عهده دارند.

 

وی با اشاره به این‏که انقلاب اسلامی پیروزی خود را مدیون هیئات مذهبی است، ابراز داشت: هیأت‏ها نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و به نوعی بازوی امام خمینی(ره) بودند و مردم با پیروی از هیئات مذهبی در صحنه‏های انقلاب حضور پیدا کردند.

 

پیمان با تأکید بر این مطلب که تشکل‏های مذهبی و هیأت‏ها سبب حفظ دین و عامل انتقال ارزش‏های دینی به نسل‏های بعد هستند، اظهار داشت: آنچه که سبب شد ما مسلمان باشیم و مسلمان بمانیم همین تشکل‏ها و هیئات مذهبی هستند.

 

رییس شورای سیاست گذاری هیأت و کانون خادم‏الرضا(ع) با بیان این‏که این کانون و هیأت بیش از دو دهه است که فعالیت می‏کند، تصریح کرد: فعالیت این هیأت در حوزه‏های مختلف دینی، اجتماعی، فکری و تفریحی است و دنبال این هستیم که این فعالیت‏ها را به استان‏های دیگر انتقال دهیم.

 

وی با اشاره به این‌که در شهرهای مذهبی مانند قم هیأت مذهبی موفق زیاد بوده است، ابراز داشت: هیأت مذهبی خادم‌الرضا(ع) این توفیق را داشته که برترین هیأت شهر قم باشد و با فعالیت چشمگیری که داشته این شهر را به جلوه‏گاه ایثار و اخلاص تبدیل کرده است.

 

پیمان با بیان این‏که هیأت و کانون خادم الرضا(ع) برای غنی سازی مراسم عزاداری امام حسین(ع) گام‏های مثبت و بزرگی برداشته است، خاطرنشان کرد: یکی از گام‏های مثبت این هیأت سخنران محور بودن آن است و در سنوات گذشته نیز از بهترین خطبا استفاده شده است.

 

در ادامه این نشست حمید ناطقی مدیریت هیأت و کانون خادم‏الرضا(ع) با بیان این‏که مهمترین برنامه هیأت برنامه دهه محرم است، ابراز داشت: مراسم دهه محرم هیأت و کانون خادم الرضا(ع) از باشکوه‏ترین مراسمات در کل کشور است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 200 هزار نفر از استان قم و استان‏های دیگر کشور در این مراسم شرکت کردند و نیز چهار شبکه تلویزیونی این مراسم را پوشش داد.

 

ناطقی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم امسال، گفت: برنامه دهه اول محرم امسال نیز مانند سنوات گذشته در ورزشگاه حیدریان با سخنرانی حجت‏الاسلام رزاقی و مداحی جواد مقدم از ساعت 21:30 از روز شنبه به مدت 10 شب برگزار می‌شود./922/پ202/ی 

ارسال نظرات