۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۲۶۸۶۷

گردهمایی بزرگ روحانیت آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ روحانیت آذربایجان‌شرقی در آستانه فرا رسیدن ایام تبلیغی ماه‌های محرم و صفر با حضور آیت الله شبستری در مسجد جامع تبریز برگزار شد.
گردهمايي روحانيان تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی امروز در همایش روحانیان و مبلغان اعزامی ماه محرم که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در ترویج مبانی ارزشمند اسلامی بسیار ماندگار و مهم است.


وی با بیان این‌که مهمترین عامل پیشگیری از وقوع جرائم ارتقای باورهای دینی مردم است، خاطرنشان کرد: اقدامات دادگستری در راستای پیشگیری از وقوع جرائم به مثابه یک مسکن بوده، اما کار اساسی و ماندگار که ریشه جرم را از بین می برد، فرهنگی و عقیدتی است. این وظیفه بر عهده دستگاه های فرهنگی و حوزه های علمیه است.


حجت الاسلام شریفی با تأکید بر این‌که اگر عقیده انسان درست شود، زندگی فردی و اجتماعی وی اصلاح خواهد شد، گفت: نهی از منکر پیشگیری از وقوع جرم است و روحانیت در این عرصه، رسالت بزرگی بر عهده دارند، هر فرد مسلمان ابتدا باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود آغاز و اوصاف رذیله را از نفسش تخلیه کند.


وی با خلوص نیت و تهذیب  نفس را دو اصل مهم در تبلیغ مبانی عالی اسلامی دانست و گفت: روحانیان و مبلغان حوزوی باید به قدری مراقبت از خود داشته باشند که مردم با دیدن آن ها امر به معروف و نهی از منکر را مجسم کنند. در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر شخصی، امر به معروف و نهی از منکر اقربا و سپس امربه معروف و نهی از منکر در جامعه سه مرحله این فریضه الهی است.


مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که روحانیت مسؤولیت اصلی در ترویج اخلاق اسلامی بر عهده دارد، افزود: دشمنان نظام اسلامی در سعی دارند با شبکه‌های ماهواره و ابزارهای گسترده تبلیغی که در اختیار دارد، به دنبال از بین بردن فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی است.


حجت الاسلام شریفی با تأکید بر این‌که دستگاه قضایی مقابله جدی با فرقه‌های ضاله، رمالان، جن‌گیرها و فال‌گیرها داشته و دارد، افزود: متأسفانه خرافه‌گری از سوی فرقه های ضاله و عرفان های کاذب در جامعه رواج پیدا کرده است که همین مسأله زمینه فساد را افزایش می دهد.


فعالیت بیش از 2 هزار و 500 هیأت حسینی در آذربایجان‌شرقی


همچنین حجت الاسلام علی هادی، عضو شورای هیأت‌های مذهبی تبریز با بیان این‌که بیش از 2 هزار و 500 هیأت حسینی در سطح استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند که روحانیان تنها در 100 هیأت مذهبی حضور دارند، اظهار داشت: افراد غیرمتخصص و غیرروحانی در هیئات مذهبی ورود پیدا می کنند که گاهی ترویج بی دینی نیز صورت می گیرد و این مساله خطرناکی است.


وی با انتقاد از عدم تبیین احکام اسلامی در مجالس عزاداری و سوگواری گفت: ترویج افکار انحرافی و ترویج انحرافات و افراط و تفریط در هیأت های مذهبی از سوی سخنرانان غیرروحانی و غیرمتخصص یکی از معضلات امروز است که بایستی روحانیت برای مقابله با این مسأله ورود پیدا کند./935/پ202/ب3

ارسال نظرات