۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۲۶۸۷۱
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان:

آیت الله مهدوی کنی کوهی از شجاعت و مقاومت در برابر ساواک بود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فداکاری های حضرت آیت الله مهدوی کنی در راستای نهضت حضرت امام و انقلاب اسلامی در تاریخ نمونه الگو است، گفت: ایشان کوهی از استقامت و شجاعت در برابر ساواک بود.
حجت الاسلام و المسلمين قربانعلي دري نجف آبادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله دری نجف آبادی عضو هیات رییسه خبرگان رهبری در ویژه برنامه مجاهد پارسا که به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، با تسلیت ارتحال رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان از سابقون در مجاهدت و دفاع از انقلاب، امام رهبری و ارزش ها بودند.
 
آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر این که بیت ایشان بیت ادب، فضیلت و صمیمیت بود، گفت: خانواده ایشان خانواده ای امین، با صداقت و با صفا بودند و برادارن ایشان نیز اهل صفا و معنویت هستند.
 
وی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی در حوزه علمیه و نظام اسلامی منشا خدمات بسیاری بود، یادآورشد: این عالم ربانی در محضر بزرگانی همچون حضرت امام، مرحوم بروجردی، علامه طباطبایی، شهید مطهری و دیگر بزرگان تملذ کرد.
 
آیت الله دری نجف آبادی شخصیت آیت الله مهدوی کنی از نظر علمی، فقهی، تفسیر و عرفان را شکل گرفته در محضر بزرگان دانست و گفت: ایشان در زمانی که جریان های منحرف در کشور فعال بودند افکار اصیل و انقلابی که توسط امام، علامه و مرحوم بروجردی بیان می شد، شخصیت خود را پرورش داد.
 
وی با بیان این که ایشان جزو وفادارترین شخصیت ها و شاگردهای حضرت امام بود، تصریح کرد: ایشان سرمست عشق ولای مولا علی بود و در جریان نهضت انقلاب اسلامی نیز تلاش وافری کرد.
 
امام جمعه اراک با بیان این که فداکاری های حضرت آیت الله مهدوی کنی در راستای نهضت حضرت امام و انقلاب اسلامی در تاریخ نمونه الگو است، گفت: ایشان کوهی از استقامت و شجاعت در برابر ساواک بود.
 
وی با اشاره به حادثه بیماری ایشان در روز ارتحال حضرت امام(ره) اضافه کرد: این تقارن خود مؤیدی بر همراهی ایشان با حضرت امام است؛ مردم ما در این پنج ماهه وفاداری خود را به آیت الله مهدوی کنی نشان داده اند.
 
وی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی در سنگرهای مختلف انقلاب مجاهدت کرد، گفت: ایشان یکی از با استقامت ترین و با وفادارترین شخصیت ها نسبت به انقلاب، امام و رهبری بودند.
 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تاسیس دانشگاه امام صادق، جامعه روحانیت را از مهم ترین خدمات ارزشمند و ماندگار مرحوم آیت الله مهدوی کنی ذکر کرد و گفت: ایشان پدری دلسوز و وفادار به انقلاب و ارزش ها بودند و الگویی تمام عیار برای روحانیت، مردم و جامعه به شمار می آیند.
 
وی اضافه کرد: امیدواریم همه ارادتمندان راه ایشان را با استقامت ادامه دهند و بتوانیم دین خود را به انقلاب و ارزش ها ادا کنیم./924/پ202/ج
ارسال نظرات