۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۲۶۸۸۱
مدیر استانی حوزه علمیه گلستان:

مبلغان پیام آزادگی، عزت و مظلومیت امام حسین را به خوبی تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که مبلغان باید پیام آزادگی، عزت و مظلومیت امام حسین(ع) را به خوبی برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند، گفت: تبلیغ ماندگار سبب نشستن پیام قیام حسینی بر دل مردم خواهد شد.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان در گرگان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، گفت: تبیین و تبلیغ صحیح نهضت حسینی مهم ترین رسالت مبلغان دینی در این ماه است.

 

وی با بیان این که مبلغ باید در مسیری که گام برداشته با خداوند متعال پیمان ببندد، افزود: هر فردی در این عرصه مهم خلوص بیشتری داشته باشد موفق تر خواهد بود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان، ماه محرم را فرصت بسیار مناسبی برای تبیین اهداف قیام حسینی دانست و گفت: مبلغان، هیأت های مذهبی و مداحان باید همه تلاش خود را در جهت تبیین صحیح قیام امام حسین(ع) صرف کنند.

 

وی با بیان این که مبلغان باید پیام آزادگی، عزت و مظلومیت امام حسین(ع) را به خوبی برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند، افزود: تبلیغ ماندگار سبب نشستن پیام قیام حسینی بر دل مردم خواهد شد.

 

حجت الاسلام ملکی، شناخت مخاطب را یکی مهم ترین ابزار تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید در ماه محرم علاوه بر شناخت صحیح از مخاطبان نسبت به محتوای موضوعی که می خواهند به سخنرانی بپردازند اطلاعات کافی داشته باشند.

 

مدیر حوزه های علمیه گلستان با بیان این که مبلغان برای تبیین مناسب و تأثیر گذار واقعه عاشورا باید نگاهی عمیق به ابعاد مختلف نهضت حسینی داشته باشند، خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا ابعادی گسترده و بسیار پرمحتوا دارد.

 

حجت الاسلام ملکی، تبیین صحیح نهضت حسینی را عامل جلوگیری از ورود شبهات و خرافه به این حماسه تاریخی دانست و تأکید کرد: مبلغان باید به منظور تبیین مناسب اهداف قیام عاشورا به اندیشه های ناب علمای اسلام چون امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و علامه شهید مرتضی مطهری مراجعه کنند.

 

وی، بعد عقلانی، حماسی و عاطفی را ابعاد مختلف قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: مبلغان در ماه محرم باید با توجه به این سه مسأله مهم به بررسی و تبیین نهضت حسینی بپردازند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان در ادامه سخنان خود روحانیت را بهترین قشر برای تبیین این نهضت فراگیر معرفی کرد و ادامه داد: امروز حوزه های علمیه باید همه تلاش خود را برای پرورش طلاب عاشورایی به کار گیرند.

 

حجت الاسلام ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر التزام به قانون تصریح کرد: مدیران و کادر اجرایی مدارس ملتزم به قانون باشند و آیین نامه ها و دستورالعمل ها کاملاً شفاف و صریح است و مدیران باید بر انجام صحیح قوانین و ضوابط تعصب داشته باشند.


برگزاری کارگاه آموزشی طرح بینات ویژه طلاب پایه 4 تا 6

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، کارگاه آموزشی طرح بینات ویژه طلاب پایه 4 تا 6 امروز با حضور مسؤول طرح بینات معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه های علمیه، معاون تبلیغ حوزه علمیه گلستان و طلاب مدارس علمیه گرگان در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه گلستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام ساکی در این کارگاه آموزشی روش اجرای طرح بینات را توضیح داد و گفت: این طرح زیر نظر معاونت تبلیغ حوزه های علمیه و با همکاری مدارس علمیه، مساجد و مراکز دینی در حال برگزاری است.

 

وی در ادامه با دعوت از علاقه مندان به شرکت در این طرح افزود: طلاب مدارس بلندمدت پایه 4 تا 6 و سفیران هدایت کسانی که از 30 تا 130 واحد درسی را گذرانده باشند، می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

 

لازم به ذکر است تاکنون 45 طلاب استان گلستان در این طرح ثبت نام کرده‌اند که 26 نفر در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات