۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۲۶۸۸۴
امام جمعه بابل:

حکم اعدام شیخ نمر بنیان های سست رژیم آل سعود را فرو خواهد ریخت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که امروز شیعیان منطقه بیدار شده و مانند استخوانی در گلوی وهابی ها و تکفیری ها شده اند، گفت: اگر این حکم علیه شیخ نمر اعمال شود، بنیان های سست حاکمان سعودی فروخواهد ریخت و خون این عالم بزرگ جهان اسلام دامن آنها را خواهد گرفت.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی  امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با محکومیت حکم اعدام آیت الله باقر النمر  گفت: آیت الله باقر النمر فریاد فرو خفته شیعیان عربستان سعودی و منطقه است که سال ها در زیر چکمه های ظالمانه آل سعود و آل خلیفه به سر بردند.

 

وی باقر النمر را روحانی برجسته جهان اسلام برای دفاع از حریم جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: آیت الله باقر النمر با همه وجود سعی کرد تا نه تنها از حریم شیعه بلکه مسلمانان تحت ظلم و ستم آل سعود دفاع کند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل، جریان دستگیری آیت الله النمر را حرکتی تروریستی بیان و تصریح کرد: در حرکتی تروریستی این مجاهد و عالم بزرگ جهان اسلام را با ضرب گلوکه مجروح و سپس دستگیر می کنند و براساس اطلاعات منتشر شده تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: حکومت  دیکتاتوری سعودی به این حرکات تروریستی و سرکوب گرایانه بسنده نمی کند بلکه  دادگاهی در عربستان حکم اعدام این عالم بزرگ را صادر می کند.

 

حجت الاسلام روحانی حکومت آل سعود و دیکتاتوری این خاندان را رو به افول بیان و تصریح کرد: عربستان سعودی باید از سرکوب شیعیان یمن و بحرین و عربستان و دخالت در کشورهای دیگر اسلامی درس عبرت بگیرد زیرا امروز مردم منطقه بیدار شده اند.

 

وی  خطاب به مقامات حاکم بر عربستان گفت: باید بدانید که آن زمانی که شما یک طرفه عمل می کردید و بر سر مردم شیعه مشت کوبیدید و اجازه ی نفس کشیدن به مردم یمن را ندادید گذشته است.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که امروز شیعیان منطقه بیدار شده و مانند استخوانی در گلوی وهابی ها و تکفیری ها شده اند، خاطرنشان کرد: اگر این حکم علیه شیخ نمر اعمال شود، بنیان های سست حاکمان سعودی فروخواهد ریخت و خون این عالم بزرگ جهان اسلام دامن آنها را خواهد گرفت.

 

وی افزود: مقامات سعودی به وسیله این اقدام جهالت آمیز موجی از طوفان و قیام را در منطقه بر می انگیزند و این قیام های بیدار و طوفنده مانند مشتی بر سر حاکمان و خاندان سعودی فرود خواهد آمد.

 

امام جمعه بابل از واکنش های مردمی در سراسر جهان خبر داد و گفت: حاکمان وهابی عربستان بدانند که هر اقدام اشتباه مسلما تبعات پشیمان کننده ای را برای آنان خواهد داشت و ضربه نابودی دیکتاتوری سعودی را فراهم می کند./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات