۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۲۶۹۲۳

اهدای شش هکتار زمین برای ساخت حوزه علمیه در تبریز

خبرگزاری رسا ـ شهرداری تبریز برای احداث حوزه علمیه حضرت ثامن‌الحجج(ع) تبریز شش هکتار زمین در اختیار مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان قرار داده است.
حسين اکبري

حسین اکبری، شهردار منطقه سه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: طرح اعطای زمین برای ساخت حوزه علمیه‌ای بزرگ در منطقه شمال‌غرب در دوران شهردار سابق تبریز مطرح شد که پس از کار تحقیقی و کارشناسی، مقرر شد شش هکتار از سوی شهرداری برای ساخت حوزه علمیه حضرت ثامن‌الحجج(ع) تبریز در اختیار متولیان حوزوی استان قرار گیرد.


وی با بیان این‌که اهدای این زمین که در داخل شهر و در یکی از مناطق ارزشمند واقع شده است، در راستای برنامه‌های فرهنگی و دینی شهرداری صورت گرفت، تصریح کرد: در صورتی که درخواستی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برای مساعدت در مراحل احداث این مرکز علوم اسلامی به شهرداری ارسال شود، قطعا شورای شهر و شهردار نیز نظر مساعد نسبت به این مسأله خواهد داشت.


اکبری ادامه داد: همزمان با آخرین جلسه سومین دوره شورای اسلامی شهر تبریز، پیشنهاد واگذاری بخشی از اراضی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای احداث حوزه علمیه بزرگ منطقه شمال غرب کشور در تبریز به تصویب رسید که در نهایت شش هکتار از اراضی در ارتش به حوزه علمیه اختصاص یافت.


شهردار منطقه سه تبریز یادآور شد: این زمین که پیش از این در اختیار لشکر 21 حمزه آذربایجان بوده، طبق تفاهم‌نامه‌ای در اختیار شهرداری تبریز قرار گرفت و طبق طرح تفصیلی شهر کارکرد آموزش عالی برای آن تعریف شده بود، تا در نهایت در اختیار حوزه علمیه استان برای ساخت بزرگترین مرکز آموزش علوم اسلامی در منطقه شمالغرب کشور قرار گرفت.


وی ادامه داد: با عملیاتی شدن موضوع انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر اراضی 55 هکتاری فعلی متعلق به ارتش در داخل حریم شهر آزاد و با تغییر کاربری به تجاری، عمومی و مسکونی، به اراضی شهری تبدیل خواهند شد و با توجه به سهم 40 درصدی شهرداری از این اراضی، ضمن اهدای 6 هکتار از اراضی تحت مالکیت به بنیاد مصلی و حوزه علمیه تبریز، شهرداری مشارکت مؤثری در احداث حوزه علمیه خواهد داشت.


اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های عمرانی شهرداری منطقه سه در راستای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه اظهار داشت: احداث نمازخانه در پارک هیأت علمی، سینما 5 بعدی در پارک منظریه، سالن سرپوشیده آموزش ترافیک، کتابخانه کوی امام رضا(ع) از جمله این پروژه هاست.


شهردار منطقه سه تبریز با اشاره به احداث خانه سلامت و مشاوره معراج در تبریز گفت: این مرکز در مساحتی بالغ بر 1390 مترمربع با هزینه 9 میلیلرد ریالی سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت که خوشبختانه با استقبال خوب عموم مردم مواجه شده است./935/ت303/ب4

ارسال نظرات