۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۲۶۹۴۶
مدیر رادیو معارف:

حضور رادیو معارف در فضای مجازی پررنگ می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر رادیو معارف با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، از برقراری ارتباط میان برنامه‌های دینی و فرهنگی این رادیو با اینترنت برای گرفتار نشدن جوانان به مطالب غیر دینی خبر داد.
حجت الاسلام محمدرضا لطفي نياسر، مدير راديو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد رضا لطفی نیاسر، مدیر رادیو معارف در دیدار با حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید که سه شنبه شب در مدرسه امام سجاد(ع) صورت گرفت، گفت: یکی از کارهای مهم رادیو معارف برقراری ارتباط بیشتر با جوانان است.

 

وی افزود: یکی از سرگرمی‌ها نسل جوان امروز گوشی‌های هوشمند است که ‌منابع مختلف دینی، غیر دینی و حتی گاهی ضد دینی در آنها وجود دارد؛ برخی از مطالب دینی نیز بدون نظارت در فضای مجازی منتشر و در گوشی‌ها قرار داده می‌شود.

 

مدیر رادیو معارف با بیان این‌که تاکنون درباره امام حسین(ع) نرم افزارهای مختلفی تولید شده است، بیان داشت: مسؤولان رادیو معارف 10 نرم افزار را با نظارت کامل بر محتویات آن درباره عاشورا، سید الشهدا(ع) و محرم تهیه کرده‌اند تا افراد به ویژه جوانان از آنها استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: این نرم‌ افزارها در حوزه مقتل خوانی، روضه خوانی، اشعار،‌ سینه زنی، هم خوانی، تک خوانی و دیگر موارد است.

 

حجت‌الاسلام لطفی با اشاره به این‌که پیش از این نیز نرم‌افزارهایی درباره ماه رمضان و مهدویت از سوی رادیو معارف تولید شده بود، خاطرنشان کرد: این نرم افزارها از پر مراجعه کنندترین نرم افزارها بوده‌اند.

 

وی تأکید کرد: رادیو معارف در تولید نرم افزار به هیچ وجه از مطالب و منابع ضعیف و غیر مستند استفاده نمی‌کند، بلکه به عقیده ما یک نرم افزار باید با نظارت کامل و بهره گیری از منابع مستدل تولید شود.

 

مدیر رادیو معارف در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری هفتمین دوره طرح ملی بوی سیب خبر داد و بیان داشت: این دوره‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: جوانان بیشترین ارتباط را با مجالس امام حسین(ع) دارند، همچنین این قشر بیشترین حضور را در فضای مجازی دارند؛‌ از این‌رو ما تصمیم گرفتیم که میان کارهای رادیو معارف با فضای مجازی برای استفاده حداکثری جوانان از مطالب دینی برای گرفتار نشدن در مطالب غیر دینی ارتباط ایجاد کنیم.

 

حجت‌الاسلام لطفی اظهار داشت: مسؤولان رادیو معارف در تلاش هستند پیوند خوبی میان برنامه‌های رادیو معارف با فضای مجازی برای ارائه مطالب مربوط به عاشورا، کربلا و سیدالشهدا(ع) ایجاد کنند./993/پ203/ی

ارسال نظرات