۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۲۶۹۴۷
با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی؛

مجموعه نرم افزارهای ویژه محرم رادیو معارف رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ حسینیه، موج اشک، نجوای عاشقان، سخن شیدایی، طوفان واژه‌ها، زمزمه دیدار، ستارگان کربلا، پرسمان محرم، بوی سیب و حدیث تیغ و عشق مجموعه 10 نرم افزار ویژه محرم تولید شده از سوی رادیو معارف است.
رونمايي از نرم افزار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از مجموعه نرم افزارهای اندروید رادیو معارف ویژه ماه محرم با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شب چهارشنبه در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد.

 

در این مراسم، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در سخنانی با بیان این‌که برنامه‌های تولید شده با نظارت کامل سبب جلب اعتماد و اطمینان مردم می‌شود، گفت: ‌مردم درباره برنامه‌های رادیو معارف اعتماد پیدا کرده‌اند، چرا که مجموعه‌ای از فضلای شناخته شده حوزه بر آن نظارت دارند و رادیو معارف طی سال‌ها امتحان خود را داده است.

 

وی یادآور شد: خوشبختانه رادیو معارف در برنامه‌های خود نشان داده ضمن حفظ مسائل شرعی، خطوط قرمز، حرام و حلال جاذبه‌ها را نیز حفظ کرده است.

 

حجت‌الاسلام محمد رضا لطفی نیاسر مدیر رادیو معارف نیز با بیان این‌که تاکنون درباره امام حسین(ع) نرم افزارهای مختلفی تولید شده است، بیان داشت: مسؤولان رادیو معارف 10 نرم افزار را با نظارت کامل بر محتویات آن درباره عاشورا، سید الشهدا(ع) و محرم تهیه کرده‌اند تا افراد به ویژه جوانان از آنها استفاده کنند.

 

وی تأکید کرد: رادیو معارف در تولید نرم افزار به هیچ وجه از مطالب و منابع ضعیف و غیر مستند استفاده نمی‌کند، بلکه به عقیده ما یک نرم افزار باید با نظارت کامل و بهره گیری از منابع مستدل تولید شود.

 

حسینیه، موج اشک، نجوای عاشقان، سخن شیدایی، طوفان واژه‌ها، زمزمه دیدار، ستارگان کربلا، پرسمان محرم، بوی سیب و حدیث تیغ و عشق مجموعه 10 نرم افزار ویژه محرم تولید شده از سوی رادیو معارف است.

 

نرم افزار حسینیه شامل موضوعات آوازنگ محرم همانند سینه زنی، همخوانی، تک خوانی نظارت شده از سوی رادیو معارف در 200 قطعه تولید شده است.

 

در نرم افزار موج اشک روضه‌های معتبر مجالس اهل‌بیت(ع) بیان شده که شامل 180 قطعه با صدای منصور ارضی، محمدرضا طاهری، سعید حدادیان، محمود کریمی، سلحشور و مطیعی است.

 

نرم افزار نجوای عاشقان نیز گلچین مراثی ذاکرین اهل‌بیت(ع) بوده که در 200 قطعه با صدای منصور ارضی، محمدرضا طاهری، سعید حدادیان، محمود کریمی، سلحشور و مطیعی تهیه شده است.

 

نرم افزار سخن شیدایی شامل روضه و کلام کوتاه علما پیرامون قیام سیدالشهدا(ع) بوده و در 90 قطعه از سخنان امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهید دستغیب، شهید مطهری، علامه جعفری و دیگر بزرگان تشکیل شده است.

 

نرم افزار طوفان واژه‌ها نیز شامل شعر خوانی‌های عاشورایی بوده و در 56 قطعه با صدای حبیب چایچیان، برقعی، شهریار، بیابانکی، قزوه و دیگر افراد است.

 

زمزمه دیدار به موضوع زیارات مخصوص محرم پرداخته و از 20 قطعه تشکیل شده که شامل زیارت های ناحیه مقدسه، اربعین، وارث، شهدای کربلا و دیگر موارد می‌باشد.

 

ستارگان کربلا از 45 قطعه برای معرفی یاران امام حسین(ع) همانند هانی بن عروه، حبیب بن مظاهر، حر بن یزید و دیگر بزرگواران تشکیل شده است.

 

پرسمان محرم نیز پرسش‌ها و پاسخ‌های پیرامون قیام عاشورا بوده و در 40 قطعه تهیه شده است که استادان پیشوایی، سلیمانی و قادری به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند.

 

بوی سیب نیز منتخبی از آثار صوتی طرح ملی بوی سیب است که از 100 قطعه تشکیل شده است.

 

حدیث تیغ و عشق نیز شامل نمایش رادیویی 30 دقیقه‌ای با موضوع سیرت یاران عبدالله الحسین(ع) بوده و در 12 قطعه تهیه شده که در آن به معرفی شخصیت‌های کربلا پرداخته شده است./993/پ202/ی

ارسال نظرات