۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۲۶۹۵۴
مسؤول نظارت بر مدیریت های استانی حوزه های علمیه:

نخبه پروری یکی از شاخص های اصلی مدیریت مدارس علمیه استان بوشهر است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نظارت بر مدیریت های استانی حوزه های علمیه گفت: نخبه پروری یکی از شاخص های اصلی مدیریت مدارس علمیه استان بوشهر است.
حجت‌الاسلام جباري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام جباری، مسؤول نظارت بر مدیریت های استانی دفتر برنامه ریزی  نظارت حوزه های علمیه در دیدار آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هدف از سفر به استان بوشهر را بررسی مسائل و مشکلات مدارس علمیه استان عنوان کرد، و گفت: با نظر آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور به جهت بهینه شدن خدمات مدارس کشور شورای راهبردی تشکیل شد و وظیفه دارد مشکلات مدیریت های استانی را بررسی کند.

حجت الاسلام جباری افزود: این کارگروه اعزامی از طرف شورای معاونین به استان های مختلف اعزام شد تا مشکلات مدارس را به شورای معاونین انتفال دهد.

وی افزود: برای احصاء مشکلات مدارس و ارائه به مدیر حوزه های علمیه و معاونین وی کمیته ای مشترک جهت نظارت و ارزیابی مدارس استان ها تشکیل شد و تاکنون 12 استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی موضوع تحقق سند چشم انداز حوزه های علمیه را یکی از دلایل اعزام این کارگروه عنوان کرد، و ابراز داشت: یکی از وظایف این کارگروه رصد مشکلاتی است که در مدارس علمیه کشور می باشد، به همین جهت کارگروه حاضر مشکلاتی را که در مدارس وجود داشته است احصاء نموده و با همکاری مدیریت حوزه علمیه استان در صدد رفع آن خواهند بود.

مسؤول نظارت بر مدیریت های استانی دفتر برنامه ریزی نظارت حوزه های علمیه گفت: در این سفر از تمامی مدارس علمیه استان بوشهر بازدید به عمل آمد اما نکته ای که حائز اهمیت بود و وجود خود را بیشتر نشان می داد استعداد ویژه طلاب مدارس بود.

حجت الاسلام جباری نخبه پروری در استان را یکی از شاخص های اصلی مدیریت مدارس استان دانست، و بیان داشت: در طول مدت بازدید از مدارس علمیه استان های کشور وجود چهار یا پنج نخبه در یک مکان آموزشی کم سابقه بوده است که اکثریت طلاب آن از علوم رایانه ای و فناوری جدید اطلاع داشته باشند و این نشان دهنده نگاه عمیق و دقیق مدیران مدارس علمیه استان بوشهر به امر نخبه پروری بوده است.

وی ساماندهی امور کتابخانه ها را ویژه ترین مسائل مدارس در امور پژوهشی و همچنین اتمام پروژه های در حال احداث را به عنوان مساله مهم توسعه مدیریتی مدارس دانست.

حجت الاسلام جباری در خصوص موضوع دانش افزایی اساتید مدارس علمیه گفت: با گفتگو های به عمل آمده با مدیران مدراس مشخص شد که تمامی این مدیران خواستار ارتقاء سطح علمی اساتید خود می باشند لذا مقرر شد که برنامه ریزی برای برگزاری دوره های دانش افزایی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه پیگیری شود.

مسؤول نظارت بر مدیریت های استانی دفتر برنامه ریزی نظارت حوزه های علمیه در خصوص مباحث عمرانی مدارس گفت: امیدواریم با مصوباتی که در جلسه کارگروه عمرانی اعزامی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه اتخاذ شد، مسائل عمرانی بررسی شده در این جلسات در آینده نزدیک عملیاتی شده و قدم های مثبتی جهت اتمام پروژه های عمرانی آن استان برداشته شود./پ203/ن

ارسال نظرات